Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Canon HF M41 vs. HF G10 - vyplatí se připlatit?

David Lister (405)|19.6.2011 16:00
Další téma nerozhodného neznalce, ale snad vás to neurazí :-)

Otázka je jasná, vyplatí se připlatit na G10 oproti M41.
Konečně bych si chtěl koupit rodinnou kameru, protože točení přes DSLR je sice "umělecky zajímavé", ale rozhodně ne jednoduché a pohodlné.
Kamera by měla sloužit na takové to běžné rodinné točení, děti v pohybu, záběry z dovolené atd.
Nikdy jsem s žádnou kamerou dlouhodobě nepracoval, zatím jsem natáčel na staré páskové kamery a v současnosti na DSLR, takže se klidně přiznám, že jsem úplně mimo. Jsem průměrný fotograf, ale rozhodně naprosto neschopný kameraman :-)
Od kamery čekám dobré výsledky za všech světelných podmínek, použitelný automatický program, ale také alespoň základní manuální režimy s prioritou clony a času a nějakou možnost automatického přeostřování.

Rozdíly, které jsem postřehl mezi M41 a G10:
Širší a asi i kvalitnější optika - tohle mne láká hodně.
Ovládací prstenec a předpokládám, že i nějaké další rozdíly v ovládání.
Mnohem jemnější displej - M41 má podobné parametry jako moje DSLR a to je fakt bída.
G10 asi bude mít více možností manuálně ovlivnit nastavení záznamu.

Něco dalšího důležitého, co jsem přehlédl?
Má cenu si při mých požadavcích připlácet na vyšší model. Myslím, že by mi M41 stačila, čip je tam stejný, tak by výsledky mohly být hodně podobné. Osobně se přiznám, že mi dvojnásobná cena G10 přijde už dost, vzhledem k tomu, co nabízí M41, by mi 28 tis přišlo více odpovídající - ale jako totální amatér mi možná unikají nějaké zásadnější rozdíly???

Předem díky za každou reakci.
bicista (280)|19.6.2011 19:17
Ja bych se jeste rok trapil s tou DSLR a pak koupil G10, ona ta cena za rok dokaze nekdy klesnout.