
Film si pustam pred spanim a uz sa mi davno nestalo, ze by som nieco dopozeral, ale tento film ma dostal, posadil na posteli... Jednu suvislost som tam vsak nepochopil, scenu z baru tych dvoch chlapov, ale aj vsetko ostatne si myslim nie je ziadna hracka... Spickova hudba, teda jej vyber podla scen a aj ticho, detailne zabery, nezvycajny filmovy sled, dobre pre koumakov... :-D
Videl to dakto? Vie ako to vsetko bolo? \/
http://www.csfd.cz/film.php?6256
Videl to dakto? Vie ako to vsetko bolo? \/
http://www.csfd.cz/film.php?6256
lynch je genius, ne nadarmo muj nejoblibenejsi reziser, kdyz sem to videl poprvy v kine, do konce titulku a pak snad este 5 minut sem nebyl schopnej vstat ze sedacky, ale k veci: kazdej si to vyklada jinak, lynch poskytnul 10 oficialnich klicu k "rozlusteni" filmu
[quote=David Lynch]
Pay particular attention in the beginning of the film: at least two clues are revealed before the credits.
Notice appearances of the red lampshade.
Can you hear the title of the film that Adam Kesher is auditioning actresses for? Is it mentioned again?
An accident is a terrible event... notice the location of the accident.
Who gives a key, and why?
Notice the robe, the ashtray, the coffee cup.
What is felt, realized and gathered at the club Silencio?
Did talent alone help Camilla?
Notice the occurrences surrounding the man behind Winkies.
Where is Aunt Ruth?[/quote]
btw. kdyz se ti libila hudba, slozil ji ten co mu nechutnalo to kafe aka Angelo Badalamenti :-)
[quote=David Lynch]
Pay particular attention in the beginning of the film: at least two clues are revealed before the credits.
Notice appearances of the red lampshade.
Can you hear the title of the film that Adam Kesher is auditioning actresses for? Is it mentioned again?
An accident is a terrible event... notice the location of the accident.
Who gives a key, and why?
Notice the robe, the ashtray, the coffee cup.
What is felt, realized and gathered at the club Silencio?
Did talent alone help Camilla?
Notice the occurrences surrounding the man behind Winkies.
Where is Aunt Ruth?[/quote]
btw. kdyz se ti libila hudba, slozil ji ten co mu nechutnalo to kafe aka Angelo Badalamenti :-)
Este mi to preloz :-E
Ja som ten film tak pochopil, ze vlastne pamet stratila ta blondinka, to bolo cele kvoli tej ziarlivosti (nepametam si mena) a ze vlastne ona dala zabit tym dementom, co vystrielal vsetkych v tom kancliku, tu ciernu (preto tie prachy) a takze to ona tam bola na posteli mrtva... Mas pravdu, ten film je tak zamotany, ze je to az nemozne a da sa vysvetlit aj inac.
Inak ma dojala silne ta scena v tom iluzionistickom (alebo iluzivnom ?)divadle a hlavne ked spievala ta nestastna spevacka.. Inak neviem ku akemu filmu by som tento prirovnal, ale myslim ze nema obdoby a musim si ho v klude pozriet este raz, mozno ma napadne este nieco ine :-D
Ja som ten film tak pochopil, ze vlastne pamet stratila ta blondinka, to bolo cele kvoli tej ziarlivosti (nepametam si mena) a ze vlastne ona dala zabit tym dementom, co vystrielal vsetkych v tom kancliku, tu ciernu (preto tie prachy) a takze to ona tam bola na posteli mrtva... Mas pravdu, ten film je tak zamotany, ze je to az nemozne a da sa vysvetlit aj inac.
Inak ma dojala silne ta scena v tom iluzionistickom (alebo iluzivnom ?)divadle a hlavne ked spievala ta nestastna spevacka.. Inak neviem ku akemu filmu by som tento prirovnal, ale myslim ze nema obdoby a musim si ho v klude pozriet este raz, mozno ma napadne este nieco ine :-D
ta kovbojova hlaska: "devce, je cas vstavat" je docela podstatna, snad ti to dojde, ale jak sam lynch rika, [quote=David Lynch]"It makes me uncomfortable to talk about meanings and things. It's better not to know so much about what things mean. Because the meaning, it's a very personal thing and the meaning for me is different than the meaning for somebody else."[/quote]
Takze vlastne "ako prekoho" je vysvetlenie... :-) No kazdopadne poviem to ludovo: "Rubikova kocka sa moze strcit..." :-D
Lynch je genius možná jen pro určitou skupinu lidí, kteří dokážou porozumět jeho tvorbě. Bohužel já mezi ně nepatřím :-k
tak za prvy tu neblij, za druhy lynchovi neni treba rozumet staci sedet a zirat, puvodem je malir a netaji se tim ze jeho filmy jsou sledy obrazu ktery nemusej mit zadnej vyznam, toz tak
ad Lynch: Mulholland Drive sem videl a nepochopil, kdyby to byl jedinej film od Lynche, kterej sem videl, tak bych ho asi zavrhl, ale videl sem jeste Pribeh Alvina Straighta, ten se me libil, ale znalci rikaji, ze to neni typickej Lynch, tak nevim...
Jo.Dost dobrej film.Taky jsem ho nepochopil.Možná mu právě o to jde 9-) .Zase je dobrý, že se na něj díváš třeba po desátý a najdeš zase něco nového.
Díky za tip.Nenechám si to ujít.Moc ho nechápu, ale mám rád jeho filmy, protože "Sovy nejsou tím, čím se zdají být". :-) S tím MD máš úplnou pravdu.Jenom sedíš, koukáš, přemýšlíš a říkáš si, kde je další pokračování. :OO .
[quote=clee]tak za prvy tu neblij, za druhy lynchovi neni treba rozumet staci sedet a zirat, puvodem je malir a netaji se tim ze jeho filmy jsou sledy obrazu ktery nemusej mit zadnej vyznam, toz tak[/quote]
Lyncovi není třeba rozumět ??? Promiň, ale proč se mám na to dívat, když tomu nerozumím.
Včera večer jsem měl zajímavej program:
Nejdřív jsem se podíval na Kubrickovu A.I. Umělou inteligenci na ČT a hned potom na na Leoneho Tenkrát v Americe. Jeho styl se opravdu nezapře, ať točí westerny či cokoliv jinýho. Dlouhé záběry detailních výrazů...nemá chybu. Jen ten 5.1 CZ stojí absolutně za ho*no. Nic horšího jsem ještě neslyšel. Hraje mi jen centr a v originálním 5.1 to bohužel nemám. Dělal to kolega.
Takže jsem se dostal do postele někdy kolem 3 hodiny ráno a usínal jsem s úsměvem na tváři... :-E
Lyncovi není třeba rozumět ??? Promiň, ale proč se mám na to dívat, když tomu nerozumím.
Včera večer jsem měl zajímavej program:
Nejdřív jsem se podíval na Kubrickovu A.I. Umělou inteligenci na ČT a hned potom na na Leoneho Tenkrát v Americe. Jeho styl se opravdu nezapře, ať točí westerny či cokoliv jinýho. Dlouhé záběry detailních výrazů...nemá chybu. Jen ten 5.1 CZ stojí absolutně za ho*no. Nic horšího jsem ještě neslyšel. Hraje mi jen centr a v originálním 5.1 to bohužel nemám. Dělal to kolega.
Takže jsem se dostal do postele někdy kolem 3 hodiny ráno a usínal jsem s úsměvem na tváři... :-E
Krtek
Kubrickova A.I.Umělá inteligence???? :-I V době natáčení byl Kubrick už dva roky po smrti .....
Kubrickova A.I.Umělá inteligence???? :-I V době natáčení byl Kubrick už dva roky po smrti .....
kubrick to mel puvodne rezirovat, snad mel i nejakej scenar, ale spielberg to komplet prepsal, mozna by to ale kubrick natocil lip, me se to takhle moc nelibi
Nerad bych napsal nějakou blbost, ale četl jsem, že Kubrick ten film už natáčel a zemřel až během natáčení a Spielberg to dodělal. Nebo spíš DreamWors. Jinak scénář je komplet Kubrickův a Spielberg se snažil do něj nezasahovat. Ten film byl právě věnovaný Kubrickovi. Tady se asi prameny rozcházejí. To že byl Kubrick během natáčení A.I už 2 roky posmrti taky moc nevěřím, protože těsně před tím natočil Eyes wide shut s T.Cruisem, a to ještě žil.
Jinak Kubrick měl hodně podobnej styl jako S. Leone, krom toho že točil pouze 4:3.
Jinak Kubrick měl hodně podobnej styl jako S. Leone, krom toho že točil pouze 4:3.
[quote=imdb]Stanley Kubrick worked on the project for 12 years before his death, but along the way decided to let Steven Spielberg direct saying it was "closer to his sensibilities". The two collaborated for years, resulting in Kubrick giving Spielberg a complete treatment and lots of conceptual art for the film prior to his death.[/quote]
[quote=Krtek]...Jinak Kubrick měl hodně podobnej styl jako S. Leone, krom toho že točil pouze 4:3...[/quote]
Tak s tim Leonem teda nevim nevim...
Tak s tim Leonem teda nevim nevim...
jj taky mi to prislo hodne divny srovnani, treba clockwork orange vs. tenkrat..... nebo prakticky cokoli, uz jen space oddysey nebo barry lyndon, fmj, cokoli se mi nak vymyka ze souvislosti s leonem a to vcetne vizualni a kamerovy stranky, leone byl znamej tim ze ze ze sirokouhlyho filmu zdimal maximum, narozdil od kubricka kterej vetsinu filmu tocil v 1.66:1
Konkrétně kamera mi připadala skoro stejná u filmů Vesmírná odisea a Tenkrát v Americe. Kompozice, nájezdy a dlouhé vypjaké záběry celků i tváří...Ta kamera mě připadne hodně podobná.
Mulholland Dr. je krásny film. Videl som ho síce iba raz a pochopil až keď bežali titulky(okrem tej sceny v bare, ktorú spomína StayMan by €RikŁ€). Ale cítim nutnosť si ten film s odstupom času znovu pozrieť (tak ako každý dobrý film) :-)
Krtek
Nejsem zas až takovej znalec, ale někde jsem čet, že Eyes Wide Shut Kubrick natočil úplně celej, ale zemřel v průběhu finálního střihu celýho filmu .... Bohužel si zaboha nevzpomenu, kde jsem to pochytil, ale zkusím pohledat ....
Nejsem zas až takovej znalec, ale někde jsem čet, že Eyes Wide Shut Kubrick natočil úplně celej, ale zemřel v průběhu finálního střihu celýho filmu .... Bohužel si zaboha nevzpomenu, kde jsem to pochytil, ale zkusím pohledat ....
Hodo: Těžko říct kde je pravda. Některej tisk občas píše nesmysli. Třeba před časem říkali v rádiu na Frekvenci 1, že Marlon Brando bude natáčet nějaký film v Praze. Bohužel Brando byl v tý době už 2 měsíce po smrti. To psala Cinema a samozřejmě měla pravdu.
Když jsme u toho Kubricka. Nemá náhodou někdo na DVD ten dokument o něm co vydal WHV ? Taky vydali dokument o Eastwoodovi. To by mě docela zajímalo.
Když jsme u toho Kubricka. Nemá náhodou někdo na DVD ten dokument o něm co vydal WHV ? Taky vydali dokument o Eastwoodovi. To by mě docela zajímalo.