Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

ASUS 7131 H - žiadny signál na DVB-T

adrive (5)|6.1.2010 00:08
Zdravím, som tu nový a som laik, tak prosím sorry, ak budem písať z cesty, a nesprávne zaradím príspevok, hodí sa mi do sekcie DVB-T ale aj Bastlení.

Zaobstaral som si tento (ASUS My Cinema-P7131 Hybrid) DVB-T tuner, hlavne preto, že má dobrú kompatibilitu v linuxe. Keď som ho však zapojil, tak som zistil, že nie som naň schopný chytiť 1. slovenský MUX, ktorý sa v Banskej Bystrici vysiela na 65 kanáli, pritom na dve LCD TV ho chytím bez problémov. Keď si na jednom z TV dám pozrieť kvalitu signálu, tak TV mi píše silu signálu 72 (neviem, či je to v %). Keď dám hľadať v Kaffeine kanály, tak tam je taký slider, čo ukazuje pri ladení Signál a SNR. Signál sa pohybuje na úrovni 49-50%. SNR je pri každom skenovaní rôzne (raz sa ten slider pohybuje v malých hodnotách 10 - 20%) inokedy skáče vo vyšších hodnotách 60 - 70%. Raz (neviem pri akej konštalácii hviezd) mi to dokonca aj našlo všetkých 5 kanálov vysielaných v tom MUXe, ale už ich neviem pozerať a pri opätovnom skenovaní ich zase nevie nájsť. Analóg na tom tuneri chytím, aj keď veľmi zašumene ale ide... Skúsil som aj takúto nejakú izbovú anténu: http://img.alza.cz/ImgW.asp?fd=f3&cd=JT850b ale cez ňu som nechytil nič, nech bola v izbe umiestnená kdekoľvek, ale zato TV na to chytá aj keď je v tom najzadnejšom rohu izby položená.

Takže mám to dobastlené takto:

Na okne som "zdedil" takúto anténu, nikdy mi však nevadila, lebo na UHF som tam chytil tie základné SK kanály ktoré som potreboval. Rovnako dobre mi to aj teraz postačuje pre dve TV na DVB-T. Je natočená približne na vysielač Laskomer, ktorý vysiela DVB-T na 826MHz. Tento vysielač je odomňa vzdialený cca 3km a bohužiaľ je medzi nami ešte jeden panelák.