Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

UV filtr

festr (163)|15.7.2009 23:00
Ahoj,

snazil jsem se prohledavat Forum na toto tema a nic moc jsem nenasel, tak jsem zalozil nove tema. Poridil jsem si UV HAMA filtr 37mm DIGI HR (high resolution) 70537 za smesnych 200kc pro zacatek a nasadil na SONY HDR-XR500. Testoval jsem ho pri stmivani a nataceni protijedoucich aut a vysledek je takovy, ze me to tam hazi zeleny odlesky (prosim jsem laik, tak prihmourte oci :). Cili dotazy.

1) Delaji toto i drazsi filtry? Pouzivate nejaky permanentni filtr jako ochranu cocky? Coz je muj zamer, ale asi ty vysledky nebudou vzdy 100% (nebo alespon 98%.. Nekde jsem ve specifikaci tohoto filtru nasel, ze je multi-coated.

2) Pouzivate nekdo originalni Sony filtry? Ma cenu je kupovat?
jibarr (792)|15.7.2009 23:31
UV filtr je pouze na ochranu před UV zářením. V praxi spíš na ochranu objektivu. Testovat ho světlama aut je k ničemu.
festr (163)|15.7.2009 23:42
dneska jsem nemel jinou moznost, nez vylezt na ulici pred dum :) Byla uz skoro tma. A taky me napadlo, ze svetla z protijedoucich aut budou na tento filtr extremni situace.

Co bych mel zkusit natocit s/bez filtru pro porovnani, jestli ten filtr za neco stoji? Chci ho mit primarne jako ochranu objektivu, ale nechci, aby vyrazne zhorsoval kvalitu obrazu. Pokud ano, zkusil bych lepsi filtr, ale pokud tento levny bude stacit, muzu je po zniceni proste vyhodit, nebo vycistit, aniz bych se bal, ze si poskrabu objektiv.
jibarr (792)|15.7.2009 23:50
To nijak neotestuješ. UV záření není vidět. Objektivy mají už z výroby svojí UV ochranu. Proto se další UV sklo používá jako ochrana objektivu a na hory, moře a proti prachu, dešti...