Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

HD kamery, výběr a vlastnosti

makabara (1)|10.3.2009 17:17
Dobrý den, snad mě neukamenujete, v kamerách jsem víceméně laik, spíš hodně fotím. Mám už několik let klasickou digitální kameru Canon s PALovým rozlišením 720x576 chtěla bych povýšit. Pod dojmem poklesu cen HD kamer a toho, že už začínají být režimy HD video i ve fotoaparátech jsem nabyla dojmu, že uzrála doba.
Moje představa je HD video v rozlišení 1920x1080 neprokládané, to už je podle mě dostatečný nárůst v kvalitě, ale jak zjišťuju, tak to až tak běžné není, většinou je v nižší a střední třídě kamer "jen" 720p a to mě přijde oproti 720x576 nevýrazný rozdíl (1080 interlaced taktéž). Další věci - AVCHD je dost kostičkované v detailech, záleží samosebou na datovém toku, ale výhra to moc není. Kazety DV jsou mnohem lepší co se týče kvality (komprese) i praktičnosti použití (např. dobře hodnocený Canon HV30), ale tam je hodně malý výběr (pár modelů napříč značkami) a konkrétně třeba HV30 nemá ani mikrofonní vstup a LANC, navíc není podpora 1080 neprokládaně a snad ani HDV formát ji nepodporuje (nebo jo?). Mám v tom asi trochu zmatek, ale docela zklamání, třeba takový foťák Canon SX1 má HD video víceméně na té samé úrovni jako sřední třída kamer, samosebou je to foťák a má spoustu omezení, ale v dobrém světle a bez rychlých pohybů z toho lezou výsledky srovnatelné s kamerami třikrát tak drahými.

Zkusí mi v tom udělat někdo jasno? Existuje nějaká kamera do cca 30000-50000 Kč, ze které leze plné HD rozlišení? Nebo je to ještě otázka několika let? Jak moc velký rozdíl je v reálu mezi výstupem z klasické digitální kamery a HD kamery s 720p/1080i? Za co vyměnit stávající kameru? Chci vyšší rozlišení, hlavně s ohledem na budoucí zpracování.

Díky za reakce.
ferrda (162)|10.3.2009 18:08