Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

AVCHD záznam a co dál s ním?

MomoBrut (205)|8.3.2009 17:47
Zdravím!
Rád bych se zeptal těch, kteří mají nějakou AVCHD kameru a nějaké zkušenosti, co dělat se záznamem. Čas na používání kamery jsem našel asi před týdnem a udělal jsem nějaké záběry. Potřebuji udělat střih některých záběrů.

Žádné podrobné zkoumání jsme nedělal, nemám na to čas, právě proto se ptám, abych čas ušetřil:
1. otázka - je možné střihat bez renderigu? Myslím jen jednoduchý střih bez prolínaček apod. ?
2. otázka - pokud je rendering nutný, jaké kodeky se Vám osvědčily. Daří se nastavit kodeky tak, aby pokles kvality při původním datovém toku nebyl patrný?
3. otázka - používá někdo kodek x.264? S jakými výsledky?

Soubory *.mts bez problemů přehráva graf filtrů používaný pro *.mkv, takže bez problému přehrávám naprosto plynule v DVBVieweru. V něm když udělám playlist z jednotlivých záběrů, dostávám celý "film" jako bych ho přehrával z kamery. Výhodu vidím v tom, že můžu bez problému po záběrech skákat dopředu i dozadu. Jediný problém je v tom, že původní h.264 má přece jen trochu větší datový tok, takže nakonec to renderování asi třeba bude.

4. otázka - osobně jsem už úplně upustil od jakýchkoliv jiných zaznámů než na HDD, takže DVD nebo BR nebo něco podobného mě pro osobní záznamy absolutně nic neříkají. Rád bych věděl, jestli ještě pořád většina lidí renderuje do jednoho souboru nebo spíš jde cestou playlistu?

Jinak dlouhá leta pracuju s Vegasem, zatím jen v PAL DV, tak by mě potěšilo, kdyby po doinstalování kodeků šlo dělat vše právě s Vegasem.
Díky.
Pave1 (4279)|9.3.2009 20:33
Použij vyhledávací funkce, už se o AVCHD hodně tady napsalo - např. tady se lze lecos základního dozvědět - https://www.tvfreak.cz/forum/showthread.php?t=18159&highlight=avchd (jen vynech invektivy, ty za nic nestojí ... )

Vpodstatě záleží na lidech, co s tím dělají .-) .

Jedni považují za vhodné archivovat AVCHD v h264 s dat. tokem 14 - 18Mbps (což je brutální luxus, někdo by mohl říct i zbytečný) a sledují výsledek pomocí diskových přehrávačů s DO a HW akcelerací H264 (Popcorn)

Jiným bohatě stačí 8 - 12Mbps v H264 (berou původní záznam jako "rezervu kvality pro zpracování, klidně to přepočtou do zpracovávatelského kodeku, aby se to snadno "obrábělo" při větším počtu úprav a nakonec to přepočtou do distribuce pro sledování).

Někdo to neupravuje vůbec a pouští playlist - co každému vyhovuje .-) .

-----

K některým tvým otázkám - zpracovávatelský kodek je daný používaným sw (ten si sám vše potřebné nainstaluje, takže zpracovávatelský kodek nemusíš instalovat samostaně). Osobně při větším počtu úprav preferuju přepočet AVCHD (byť Edius i Vegas i premča CS4 AVCHD zpracují prý i bez přepočtů - naitivně, práce nemusí být plynulá a téměř vždy vyžaduje upgrade počítadla).

Takže např. Edius ti nabídne jak přímé zpracování AVCHD, tak přepočtené do HQ kodeku (či lossles kodeku), Premča to samé (jen to zpracovává přes Cineform HD, což lze sehnat, i za nějaký peníz), Vegas jistě to samé. Studio Pinnaclů asi také.

AVCHD po úpravách bych já osobně renderoval do jednoho souboru (snadnější manipulace) do H264 s dat. tokem ve dvou verzích (archiv na jeden disk s vyšším tokem, prohlížecí s nižším tokem kolem 8 - 12Mbps, podle vkusu).

Pro přímé zpracování AVCHD je vhodné používat jen poslední verze sw (Vegas, Premča, Edius) a upgradovat PC alespoň na čtyřjádro (vzhledem k cenám energií to já radši přepočtu, nebo pokud někdo točí hodně, lze dokoupit akceleraci AVCHD přepočtů např. pro Edius).

Nakonec se sluší poznamenat, že nároční a profi uživatelé používají kamery s I-Frame druhem kompresí, typicky například namísto HMC151E kameru HPX171E (první má záznam AVCHD se samplováním barev 420 s tokem kolem 24Mbps, druhá DVCPRO HD na P2 kartách s AVC-I, samplování barev 422 se 100Mbps, což načtou všechny profi střižny) nebo Sony XDCAM HQ vs XDCAM HD (tedy opět jde o dva formáty záznamu, jeden sampluje barvy 420 s 35Mbps, druhý 422 s 50Mbps). Ale to už se rodinných dokumentaristů netýká .-) .

Jen je dobré vědět, že AVCHD je opravdu velmi velmi komprimované, což činí zpracování vysloveně nesnadným :-) .
MomoBrut (205)|10.3.2009 09:12
[QUOTE=Pave1;218868]Použij vyhledávací funkce, už se o AVCHD hodně tady napsalo - např. tady se lze lecos základního dozvědět - https://www.tvfreak.cz/forum/showthread.php?t=18159&highlight=avchd (jen vynech invektivy, ty za nic nestojí ... )

Vpodstatě záleží na lidech, co s tím dělají .-) .

Jedni považují za vhodné archivovat AVCHD v h264 s dat. tokem 14 - 18Mbps (což je brutální luxus, někdo by mohl říct i zbytečný) a sledují výsledek pomocí diskových přehrávačů s DO a HW akcelerací H264 (Popcorn)

Jiným bohatě stačí 8 - 12Mbps v H264 (berou původní záznam jako "rezervu kvality pro zpracování, klidně to přepočtou do zpracovávatelského kodeku, aby se to snadno "obrábělo" při větším počtu úprav a nakonec to přepočtou do distribuce pro sledování).

Někdo to neupravuje vůbec a pouští playlist - co každému vyhovuje .-) .

-----

K některým tvým otázkám - zpracovávatelský kodek je daný používaným sw (ten si sám vše potřebné nainstaluje, takže zpracovávatelský kodek nemusíš instalovat samostaně). Osobně při větším počtu úprav preferuju přepočet AVCHD (byť Edius i Vegas i premča CS4 AVCHD zpracují prý i bez přepočtů - naitivně, práce nemusí být plynulá a téměř vždy vyžaduje upgrade počítadla).

Takže např. Edius ti nabídne jak přímé zpracování AVCHD, tak přepočtené do HQ kodeku (či lossles kodeku), Premča to samé (jen to zpracovává přes Cineform HD, což lze sehnat, i za nějaký peníz), Vegas jistě to samé. Studio Pinnaclů asi také.

AVCHD po úpravách bych já osobně renderoval do jednoho souboru (snadnější manipulace) do H264 s dat. tokem ve dvou verzích (archiv na jeden disk s vyšším tokem, prohlížecí s nižším tokem kolem 8 - 12Mbps, podle vkusu).

Pro přímé zpracování AVCHD je vhodné používat jen poslední verze sw (Vegas, Premča, Edius) a upgradovat PC alespoň na čtyřjádro (vzhledem k cenám energií to já radši přepočtu, nebo pokud někdo točí hodně, lze dokoupit akceleraci AVCHD přepočtů např. pro Edius).

Nakonec se sluší poznamenat, že nároční a profi uživatelé používají kamery s I-Frame druhem kompresí, typicky například namísto HMC151E kameru HPX171E (první má záznam AVCHD se samplováním barev 420 s tokem kolem 24Mbps, druhá DVCPRO HD na P2 kartách s AVC-I, samplování barev 422 se 100Mbps, což načtou všechny profi střižny) nebo Sony XDCAM HQ vs XDCAM HD (tedy opět jde o dva formáty záznamu, jeden sampluje barvy 420 s 35Mbps, druhý 422 s 50Mbps). Ale to už se rodinných dokumentaristů netýká .-) .

Jen je dobré vědět, že AVCHD je opravdu velmi velmi komprimované, což činí zpracování vysloveně nesnadným :-) .[/QUOTE]

Diky za info.
Pave1 (4279)|10.3.2009 15:32
Není zač.

Jen dodám, že pro Premiére (narozdíl od Ediusu např.) musíš "zpracovávtelský kodek" vlastně doinstalovat - respektive musíš nainstalovat Cineform HD (existuje i verze jen pro HDV, i širší pro zpracování HD), který si ho nainstaluje.

Zatímco Edius5 obsahuje již Canopus HQ a lossles přímo (oba sw umí zpracovávat AVCHD i "naitivně", tedy tak jak je, ale pomocí těchto kodeků zpracují AVCHD i na dnes běžném HW a plynule, což je pro větší úpravy nutnost). Pro exporty AVCHD v ediusu lze např. dokoupit zmíněnou HW akceleraci, pak přepočty jedou prakticky v RT.

Rozhodně se vyplatí vyzkoušet zpracování AVCHD s přepočtem (ztráta kvality je zcela minimální a komfort zpracování vysoce stoupne). To jen pro úplnost.
MomoBrut (205)|10.3.2009 19:22
[QUOTE=Pave1;218920]Není zač.

Jen dodám, že pro Premiére (narozdíl od Ediusu např.) musíš "zpracovávtelský kodek" vlastně doinstalovat - respektive musíš nainstalovat Cineform HD (existuje i verze jen pro HDV, i širší pro zpracování HD), který si ho nainstaluje.

Zatímco Edius5 obsahuje již Canopus HQ a lossles přímo (oba sw umí zpracovávat AVCHD i "naitivně", tedy tak jak je, ale pomocí těchto kodeků zpracují AVCHD i na dnes běžném HW a plynule, což je pro větší úpravy nutnost). Pro exporty AVCHD v ediusu lze např. dokoupit zmíněnou HW akceleraci, pak přepočty jedou prakticky v RT.

Rozhodně se vyplatí vyzkoušet zpracování AVCHD s přepočtem (ztráta kvality je zcela minimální a komfort zpracování vysoce stoupne). To jen pro úplnost.[/QUOTE]

Tou akceleraci mas na mysli FireCoder?
cejpekliborr (1)|22.3.2009 15:01
mam dotaz jestli je nejak mozne z ext. HDD 750GB dostat nahravky pres SD vstup,ktery je urceny prave na tyto karty,zaznam spet pres kameru do TV?
nahravky jsou porizene tou kamerou.
mel bych predstavu neco jako mini USBsamec-kablik-a tistak misto te SDkarty.
toto pripojit do ext.HDD a listovat si v menu,a pustit si cokoliv z porizenych zaznamu.
kamera SD9 Panasonic,TV Panasonic TH-42PZ 80E. Oboji v FULL HD.
radek.kovacik (267)|2.6.2009 18:36
[QUOTE=Pave1;218920]
Jen dodám, že pro Premiére (narozdíl od Ediusu např.) musíš "zpracovávtelský kodek" vlastně doinstalovat - respektive musíš nainstalovat Cineform HD (existuje i verze jen pro HDV, i širší pro zpracování HD), který si ho nainstaluje.

Zatímco Edius5 obsahuje již Canopus HQ a lossles přímo (oba sw umí zpracovávat AVCHD i "naitivně", tedy tak jak je, ale pomocí těchto kodeků zpracují AVCHD i na dnes běžném HW a plynule, což je pro větší úpravy nutnost). Pro exporty AVCHD v ediusu lze např. dokoupit zmíněnou HW akceleraci, pak přepočty jedou prakticky v RT.
[/QUOTE]

Mně by ještě zajímalo, jak je to ve Vegasu Pro 8.0c, tj. zda Vegas umí provést ten přepočet (reexport) nebo ne, a případně zda obsahuje patřičný kodek pro tuto operaci nebo zda se musí doinstalovat nějaký kodek třetí strany.