Favicon Svethardware.cz  Svět hardware   Fórum Favicon Svetmobilne.cz  Svět mobilně Favicon Svetaudia.cz  Svět audia Favicon Digimanie.cz  Digimanie   Fórum   Galerie
Zobrazené výsledky: 1 až 2 z 2

Téma: Digitální příjem přes kabelovku

Nováček
    Registrace
    Feb 2009

Dobrý den, prosím o radu ohledně televizoru a příjmu kabelové televize. Jsem uživatel analogové kabelovky v menším městě a dle sdělení provozovatele nebude třeba při přechodu na digitální signál set-top box. Na různých diskusích se ale uvádí, že při kabelovém příjmu budu i přes vlastnictví LCD s DVB-T potřebovat kabelový DVB-C tuner či settopbox. Dále provozovatel tvrdí, že bude dál v rozvodu šířit souběžně analogový a digitální signál. Není mi to jasné - to k někomu povede analogový signál, k někomu digitální? Bude mi tedy stačit LCD s DVB-T a myslíte si že poznám nějaký rozdíl v kvalitě příjmu? Moc Vám děkuji za názory, jsem laik.
    Odpovídat lze po přihlášení

Je tu pravidelně Avatar uživatele MlokCZ
    Registrace
    Feb 2007

DBV-T tuner určitě stačit nebude, musí mít TV DVB-C tuner.
    A co se týká analogu, tak je prostě šířen současně s digitálem. UPC (a dříve Karneval) to takhle provozuje už několik let.
    Jediný problém je v tom, že analog jim zabírá část pásma, takže do budoucna se ho nakonec budou chtít zbavit. U UPC jdou třeba tou cestou, že dokud je zájem o analog, tak ho nechávají, ale nepřidávají do analogu žádné nové programy a třeba HBO z analogu už zcela zrušili.

Tedy pokud místní kabelovka bude stále vysílat analog, tak to půjde i bez DVB-C tuner nebo STB. Zůstávat s LCD TV (zvlášť pokud to je větší úhlopříčka) u analogu je ale nesmysl. Obzvlášť pokud místní kabelovka nabízí nebo v budoucnu nabídne i nějaké HD programy. Nemluvě o obecných výhodách digitálu jako EPG, možnost někdy volby jazyka, zapnutí vypnutí titulků, atd.