Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Třapaté okraje pohybujících se částí obrazu

Petr_amatér (2)|3.9.2008 00:04
Při střihu videa v programu Windows Movie Maker se mi čas od času objeví u rychle se pohybujících objektů (konkrétně mých dětí, a ty se někdy pohybujou fakt dost rychle :-) ) roztřepené okraje. Okraje se srovnají (vyhladí) jakmile se objekt zastaví. Někde jsem se doslechl, že je to poměrně častá chyba, ale nevím, jak ji odstranit. Poradí někdo?

4.9.2008: Dík za tipy - v oblasti kodeků jsem opravdu laik i když video už stříhám několik let. Video stahuju z miniDV kamery Panasonic NV-GS70 pomocí Windows Movie Makeru (WMM). V něm stříhám a výsledek ukládám do formátu AVI. Z toho pak sestavuju DVD pomocí Nero Vision. Tato kombinace mi vyhovuje, i když netvrdím, že je nejlepší. Ještě upřesním svůj problém. Popisovaná "závada" (a je to opravdu ten interlacing - vypadá to přesně tak jako na ilustračních obrázcích) se mi objevuje jen na notebooku (mám ho necelý rok - pořizoval jsem ho právě kvůli možnosti stříhat video mimo domov) a to ještě ne vždy. Na stolním PC se mi to nikdy nestalo. Na notebooku mám nainstalovaný balík kodeků K-Lite, na stolním to nemám. Tam jsem samostatně žádné kodeky nikdy neinstaloval, jsou tam jen ty, které jsou součástí programů jako Nero, AVer Media a Intervideo - alespoň tak mi to zobrazuje ten WMM v přehledu kodeků, které bych mohl vypnout. Jiný způsob jak zjistit které kodeky tam mám, než ten přes WMM ani neznám. Jestli jsem to správně pochopil, tak ten K-Lite kodek pack obsahuje mnoho kodeků a spousta z nich má stejnou funkci. Nemůže být ten přebytek spíš na škodu? Moc se mi nechce cpát tam další kodeky a ještě víc to zasekat. Mám tedy ten K-Lite odinstalovat a poohlédnout se jen po pár určitých kodecích, které budou stačit? Pokud ano, poradí mi někdo jaké to