Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Problémy s dělením signálu a jeho kvalitou aneb je toho moc na amatéra

Radeq_shw (41)|10.1.2008 16:49
Dobrý den,
jsem absolutní laik v oblasti zapojování koaxiálních kabelů televizní antény.
Mám jednoduchou myšlenku, ale nepochopitlně se mi ji nedaří uskutečnit.
Potřebuji z jedné antény rozdělit signál do těchto zařízení:
a) 1. patro
1) VHS rekordér (analogový signál) - konektory samice a samec
2) televize (analogový signál) - konektor samice
b) 2. patro
3) 2. VHS rekordér (analogový signál) - konektory samice a samec
4) televize (digitální signál) - konektor samice
5) televizní karta (digitální signál) - konektor samice
6) 2. konektor televizní karty (digitální signál) - konektor samice
7) přepěťová ochrana s ochranou na TV kabel - konektor samice a samice
Momentální zapojení je takové, že za anténou mám "rozdvojku" a z té jde jeden kabel do 1. patra napřed do VHS samice a z VHS samec do TV. Ve druhém patře je to zatím vyřešeno tak, že jde kabel do VHS samice a z VHS samec do jednoho konektoru TV karty. Namám ale zapojené zařízení 4, 6 a 7. Ale vše funguje.

Za pomoci jen omezeného množství koaxiálních prvků, které doma mám, jsem mohl vyzkoušet jen některá zapojení. Ovšem téměř u všech nastal problém s televizní stanicí Prima. (Když šel signál bez jakékoliv ochrany a dělení do tv karty nebo videa, bylo to v pořádku) Na VHS (analogový signál) měl obraz duchy a zvuk šuměl a na PC (digitální signál) hrál jen zvuk a obraz ne.
Řekl bych, že je problém v tom, že Prima je na jiné frekvenci než zbylé (674 MHz) a jestli je to například fyzikálně dané, že při mnohonásobném dělení maj vyšší frekvence větší problém. Opravdu nevím, nejsem odborník na toto téma.