Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
Komentáře od Fangcz
3G SDI v roce 2020 ... opravdu? To je prostě impotence.
Odpovědět0  0
Myslím že nelze úplně říct který framerate je lepší a který horší, osobně bych spíš řekl že se každý hodí na něco jiného. Pro filmy jednoznačně 24, pro televize 30 a pro sportovní přenosy 60.
Odpovědět0  0
Ono když už se to porovnává tak by se to mělo říct to ­"B­" ­- že u nás je v porovnání s USA daleko méně obsahu za stejné peníze což je pro mě docela podstatný důvod proč tyto služby NEvyužívám.
Odpovědět4  0
"Fotaky maji papirove vlastnosti , ale vzdy dojde na nejake ale.­"
Nezobecňujte, psal jsem konkrétně o Panasonic Lumix DMC­-GH5. Prosím nějaký konkrétní příklad ­(bavím se stále o GH5­) jinak plácáte do prázdna.
"Co treba autofokus? ­"
Podívejte se kde byl zmíněný DPAF od Canonu nebo PDAF od Sony poprvé použit a uveden v praxi ­- camcordery to rozhodně nebyly, resp. jsou jedni z poslední, kdo to dostal v tomto cenovém segmentu. Kromě toho pokud je o focus hunting na který se pravděpodobně odvoláváte tak to dělají občas všechny kamery bez rozdílu režimu a funkce AF, od toho tu máme manuál že, občas to chce s kamerou trochu umět zacházet a ne spoléhat na automat.
"Ergonomie drzeni­"
Ano to je jediný plus co camcordery mají oproti form factoru zrcadlovky.
"Autofokus je KLICOVY pri 4K a za lepsi autofokus...­"
Není, AF není univerzální modla. Nejspolehlivější je plný manuál kde musíte vědět, co přesně děláte, netvrdím, že AF je úplně k ničemu ale jsou chvíle, kdy je lepší přepnout do manuálu a s focus assistem doostřit ručně. Používám obojí a už vím, kdy musím použít manuál. Většinou to mám tak, že AF zaostřím a přepnu na manuál, aby AF nikam neujížděl a ostřím ručně. Navíc kdykoliv mohu zamáčknout spoušt a použit na krizovou chvilku AF.
"A co treba stabilizace zaznamu?­"
Ano mám stabilizaci posunem celého snímače v těle a k tomu ještě stabilizaci v nativním objektivu, myslím, že lepší je už jen gimball, znáte lepší variantu?
"Neinformovany je prave ten co jen porovna cenu a , ze to umi 4k 50p a porovnava.­"
Víte před nákupem jsem měl možnost si vyzkoušet na chvíli Panasonic HC­-X1 a pak i GH5, subjektivně musím říct, že levnější GH5 udělá lepší službu něž dražší X1. Hlavně GH5 je o DOST kompaktnější a je lépe přijímána lidmi okolo ­(o tom se rozepíšu na konci­).
1­) Začnu třeba tím, že camcordery až na výjimky nemají možnost měnit objektivy. Mají sice úctyhodný ohniskový rozsah, ale se světelností to není žádná sláva.
2­) Kvalita obrazu, nezlobte se ale ze všech camcorderu co jsem měl možnost vyzkoušet obraz stál při trochu větším přítmí za houby. Šumělo to, tady platí, že větší snímač = více světla = menší gain ­(či ISO­) = méně šumu = lépe vypadající obraz. Můžete argumentovat nasvětlením, ale řekněte mi, kdy máte možnost při run&gun stylu řídit osvětlení? Plocha MFT snímače je zhruba dvojnásobná než jsou palcové snímače, z toho je soudnému člověku jasné, že v horších světelných podmínkách bude mít MFT snímač navrch.
3­) Jako bonus i s předchozími body, na MFT foťáky můžete s focal reducerem dávat i starší manuální full frame objektivy, kde získáte ještě o 1 stopu lepší světelnost ale ztratíte AF, část stabilizace a informaci o cloně, tedy pokud si nekoupíte metabones speedbooster s koverzí signálů. Starší manuální objektivy s konstantní clonou v celém rozsahu např. FD mount 35­-105mm nebo 50­-150mm obojí F3.5 ­(po redukci F2.8­) či 50­-300mm F4 ­(po redukci F3.5­) nebo ekvivalenty od Nikonu pořídíte doslova za pár šupu ­(jednotky tisíc­). Pevná skla mají ještě lepší světelností, např. FD 50mm F1.4 je po redukci F1. Kresba je u těchto starších kousků stále v pořádku, samozřejmě není taková jako u nativních MFT objektivů ale za tu cenu?
4­) Jelikož je GH5 i foťák tak kupodivu umí velmi dobře fotit, což se o kamerách říct fakt nedá. Porovnával jsem to s kamarádovým Sony APS­-C foťákem a byl úplně u vytržení, když viděl jaké fotky z GH5 dělá.
5­) ND filtry, ano foťáky je nemají, ale mám takový pocit, že jsou u těchto kamer s malým snímačem poněkud přeceňovány. Chápu použití ND u kamer s větším snímačem, kde si chcete zachovat DoF ale u těchto palcových? Myslím, že tam nebude až takový viditelný rozdíl mezi tím když se přicloní.
-­-­-
Původně jsem se taky bránil si pořídit ­"foťák­" na točení videa nicméně, když se podíváte, co lze pořídit ­(a ten stav myslím trvá doteď­) tak pokud chcete trochu slušnější camcorder s výměnným objektivem a 4K záznamem tak se u nás prostě pod 100 tisíc nedostanete ani náhodou. Tu pak máte GH5 za 54 tisíc co umí všechno jako camcorder tak po tom skočíte ergonomie neergonomie držení prostě poloviční cena a možnosti rozšíření to bohatě vynahradí.
-­-­-­-
Odbočka co jsem slíbil nahoře:
Z vlastní zkušenosti co jsem se setkal v zahraničí je daleko lépe přijímaný foťák než kamera. Ve spoustě míst ať už jde o letiště nebo nějaké výstavy, kde bylo focení povoleno mi u vstupu častokrát dali jasně najevo, že pokud použiju kameru ­(tou dobou jsem měl ještě camcorder­) tak mě vyvedou ven, z foťákem nikdy problém nebyl.
-­--
Odpovědět0  0
Lehké pogooglení odhalí předobjednávkovou cenu cca 1800 liber, což vzhledem k cenové blízkosti GH5 si tuhle ­"hračku­" koupí jen blázen nebo neinformovaný člověk.
Odpovědět0  0
Věřím že si tenhle produkt najde své zájemce kteří vlastní hromadu EF skel nicméně se mi zdá že cena je lehce mimo realitu, přijde mi jako kdyby Canon naprosto ignoroval fakt, že konkurence nabízí za 50­-60% částky těla shodné nebo lepší parametry.
Odpovědět0  0
Jde vlastně o nástupce HC­-X1000, jen trochu nechápu že Panasonic vydal před nějakou dobou ještě AG­-UX180 která se oproti HC­-X1 liší jen přítomností 3G­-SDI, cenově je tam je ne zrovna zanedbatelný rozdíl.
Nakonec bych chtěl ještě jen říct že něco jako ­"klasické 4K­" a ­"4K­" neexistuje, je pouze UHD ­(3840x2160­) a 4K ­(4096x2160­).
Odpovědět0  0