To co dusi vysavac je maly filtr. Pracuju obcas s stavebnim, motor ma 1200W a bere to bordel jedna basen. Neco kolem 25l - 50l. Oklep filtru - neni nutne to rucne cistit.
Nejhorsi je kombinace mizerny filtr a maly vykon. Pak se clovek snazi luxovat 4x dele. Kdo umi pocitat tak vi kam mirim...
Nejhorsi je kombinace mizerny filtr a maly vykon. Pak se clovek snazi luxovat 4x dele. Kdo umi pocitat tak vi kam mirim...
Odpovědět0 0
Elektromobil je minimalne neefektivni v ohrivani posadky v zime. Kolega jezdi s dekou.
Ucinnost premeny uhlovodiku z uhli na hridel elekromobilu, energie 100J v uhli:
100J * 0.55 (55% budouci nejlepsiu uhelka) * 0.9 (90% ucinnost prenosu v el siti) * 0.75 (75% ucinnost prenosu do baterky - nabiti) * 0,95% (95% ucinnost el. motoru na hridel).
= 32.5J na hrideli. tedy ucinnost cca 33%
Ohrivani posadky - 0%, pripadne tepelne cerpadlo nebere odpadni energii.
Spalovaci auto - ucinnost motoru 30-40%. Nevim jestli zahrnuje prevodovku a spojku (ta prokluzuje jen pri razeni).
Ohrivani posadky - ucinnost odhaduji 10-20%.
A ted horsi cisla:
Ucinnost premeny uhlovodiku z uhli na hridel elekromobilu:
100J * 0.35 (35% nejhorsi uhelka) * 0.5 (50% ucinnost prenosu v el siti) * 0.75 (75% ucinnost prenosu do baterky - nabiti) * 0,95% (95% ucinnost el. motoru na hridel).
= 12.5J na hrideli. tedy ucinnost cca 12.5%
Zdroj ucinnosti:
https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2013/cislo-5/efektivita-premen-energie.html
Ostatni jsou odhadnute, 75% beru co pise wrah
Muj zaver:
Elektromobily: muzou byt lepsi kdyz vyuzivaji nejlepe lokalni, zelenou energii ktera by se jinde neudala. Ztracime s nimi distribuovanou teplarnu pro posadky. prenos energie na hridel na desitky az stovky kilometru.
Spalovaky: v zime vyuzivaji odpadni teplo, ktere by se jinak neudalo. Premena z spalovani na hridel je mnohem kratsi (tak 2metry max).
Ucinnost premeny uhlovodiku z uhli na hridel elekromobilu, energie 100J v uhli:
100J * 0.55 (55% budouci nejlepsiu uhelka) * 0.9 (90% ucinnost prenosu v el siti) * 0.75 (75% ucinnost prenosu do baterky - nabiti) * 0,95% (95% ucinnost el. motoru na hridel).
= 32.5J na hrideli. tedy ucinnost cca 33%
Ohrivani posadky - 0%, pripadne tepelne cerpadlo nebere odpadni energii.
Spalovaci auto - ucinnost motoru 30-40%. Nevim jestli zahrnuje prevodovku a spojku (ta prokluzuje jen pri razeni).
Ohrivani posadky - ucinnost odhaduji 10-20%.
A ted horsi cisla:
Ucinnost premeny uhlovodiku z uhli na hridel elekromobilu:
100J * 0.35 (35% nejhorsi uhelka) * 0.5 (50% ucinnost prenosu v el siti) * 0.75 (75% ucinnost prenosu do baterky - nabiti) * 0,95% (95% ucinnost el. motoru na hridel).
= 12.5J na hrideli. tedy ucinnost cca 12.5%
Zdroj ucinnosti:
https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2013/cislo-5/efektivita-premen-energie.html
Ostatni jsou odhadnute, 75% beru co pise wrah
Muj zaver:
Elektromobily: muzou byt lepsi kdyz vyuzivaji nejlepe lokalni, zelenou energii ktera by se jinde neudala. Ztracime s nimi distribuovanou teplarnu pro posadky. prenos energie na hridel na desitky az stovky kilometru.
Spalovaky: v zime vyuzivaji odpadni teplo, ktere by se jinak neudalo. Premena z spalovani na hridel je mnohem kratsi (tak 2metry max).
Odpovědět0 0