Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Číňané mají radši pasivní 3D

17.3.2011, Pavel Zubatý, aktualita
Alespoň to platí pro Čínu samotnou, kde nedávno proběhl Čínský nový rok. Během období těchto svátků se z pohledu obchodníků pasivní 3D TV těšily větší oblibě než dříve, na úkor aktivní varianty se zatmívacími brýlemi.
Podle kalifornské společnosti na průzkum trhu iSuppli se tak děje i přes dominantní rozšíření aktivního 3D ve stále nejlidnatější zemi světa. Zásluhu na tom může mít i fakt, že se v prosinci korejské LG dohodlo s několika čínskými výrobci HDTV jako jsou Haier, Konka, Skyworth, Changhong, Hisense a TCL.


V prosinci vznikla aliance LG a několika čínských firem.

Esem v rukávu LG byla polarizace pomocí technologie FPR (Film-type Patterned Retarder). Výhodou pasivního 3D jsou lehčí, levnější a příjemnější brýle, i menší namáhání očí, díky obrazu který je relativně „bez blikání“.


Lehounké FPR brýle vypadají jak ty sluneční, navíc mohou být i dioptrické.

V minulém měsíci LG ohlásilo, že během dvou měsíců v Číně prodalo 100 000 přístrojů s technologií FPR, dokonce i přes minimální marketing (s čímž souhlasí iSuppli). Nadšení nad pasivním 3D dokonce vedlo k tomu, že se během Lunárního nového roku prodalo více televizorů místních značek než zahraničních, přestože v tomto segmentu vedou zahraniční značky.


Celkově ale byla 3D technologií vybavena jen pouhá 2 % televizorů prodaných během těchto svátků, přestože byla očekávána vyšší čísla. Podle iSuplli za to (snížení efektu slev během svátků) mohou rok trvající slevové akce a slábnoucí vliv vládního programu na podporu venkova.

Zdroj: HDTV Test