Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

20 % prodaných LCD TV má LED podsvícení

28.12.2010, Tomáš Mejzlík, aktualita
Každá pátá prodaná LCD televize ve Spojených státech během třetího čtvrtletí 2010 využívá panely podsvícené svítivými diodami. Jedná se o dramatický nárust oproti stejnému období předchozího roku.
LED podsvícení se objevilo v 19,6 procentech koupených televizí ve třetím čtvrtletí, což je nárůst o 1,7 % oproti předchozímu kvartálu a 4 % oproti stejnému období loňského roku. Zjistil to iSuppli v průzkum amerického trhu.


LCD TV VIZIO Razor. Na evropský trh však bohužel zatím tento výrobce nevstoupil.

Většina spotřebitelů koupila TV s trubicovým podsvícením CCFL. Podíl na americkém trhu se u LCD CCFL TV zvýšil z 64,6 na 65,3 procenta. Televizní přijímače s plazmovou technologií zobrazování ztratily z předchozího kvartálu 0,7 procentního bodu na hodnotu 13,5 %. Televizory se zadní projekcí a CRT postupovaly po nezvratné trajektorii na 0,7 % respektive 0,9 % podílu.


Procentuální podíl technologií televizních displejů v USA.

Internetové televize zaznamenaly také velký zájem zákazníků. 50 % spotřebitelů, kteří uvedli, že nepoužívají jiný způsob připojení TV k internetu (pomocí herních konzolí, internetového Blu-ray přehravače, PC, notebooku nebo digitálního video boxu), si pořídili právě TV sety s možností přístupu k internetu skrze vestavěné funkce.

Mezi internetovými aplikacemi byly nejpopulárnější YouTube ke sledování vlastních videí a Netflix, který má funkci přímého streamování vlastního video obrazu. Podíl 3DTV v celkových prodejích byl téměř nezaznamenatelný. Ale z prodaných 3D setů šlo především o 50palcové a větší TV.


Shématický model plazmové obrazovky.

Kvalita obrazu byla mezi spotřebiteli hodnocena nejvýše, v důležitosti předběhla moderní technologie včetně LED podsvícení nebo internetových funkcí. Po kvalitě obrazu se zákazníci zaměřili na velikost obrazovky a cenu. Na druhou stranu například název výrobce/značky ztrácí na své důležitosti a čím dál méně ovlivňuje zákazníky. Průzkum ukázal, že nejdůležitějším marketingovým tahem výrobců je předvádět v obchodech skvělé obrazové vlastnosti svých televizorů, protože na to zákazníci slyší a ty, které poskytnou nejhezčí obraz, u spotřebitele nejčastěji vítězí.

ISupply provádělo průzkum mezi 2200 náhodně vybranými americkými domácnostmi, kterých se vyptávalo na typ televize, proč ji koupili, kolik za ni zaplatitli a proč koupili konkrétní set.

Zdroj: iSuppli