Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

V ČR jdou nejvíc na odbyt TV od LG

16.9.2011, Jan Vítek, aktualita
Společnost LG Electronics zveřejnila výsledky průzkumu agentury GfK, který se týkal prodeje moderních televizorů v České republice. Hlavní zprávou je, že české domácnosti v posledních měsících kupují především levné, ale technologicky vybavené televizory.
Takové televizory mají dle statistiky GfK cenu do 10000 Kč, což je v souladu se sníženými rozpočty domácností a obavami zákazníků o budoucí vývoj jejich finanční situace. Společnost LG se přitom ale nezapomněla pochlubit, že její podíl na prodaných televizorech v České republice je 27,3 %, což jí přisuzuje první místo.



Počet prodaných televizorů ale přesto meziročně vzrostl o 18 %, což potvrzuje zájem lidí o nové LED, LCD i plazmové modely. Pro LG je zmíněný podíl výborný výsledek a do budoucna chce posilovat především segment 3D televizí a soustředit se na chytré modely označované LG Smart TV, jak uvedl, Martin Malý, tiskový mluvčí LG Electronics CZ.

Co se týče podrobností o cenách prodávaných TV, pak 64,7 % bylo levnějších než 10000 Kč, ovšem na druhou stranu byl největší meziroční nárůst u 50" úhlopříček, a to 67 % a propad byl zaznamenán u 15 - 16", a to 9 %. Televizorů schopných 3D zobrazení bylo mezi LCD modely pouze 2,9 % (květen 2011), ovšem u plazmových jde už o 16,8 %. U LCD s úhlopříčkou 50" pak bylo 41,2 % vybaveno pro 3D. LG soudí, že podíl 3D modelů se bude dále zvyšovat, což není nic neočekávaného a chce tento trend posílit vlastní řadou LG Cinema 3D s pasivní technologií, jež mají nabídnou 3D v ceně 2D u konkurence.

A nakonec pár údajů o Smart TV, čili chytrých televizorech schopných stahovat a přehrávat obsah z Internetu či lokální sítě a nabízet další služby. V letošním květnu se takových prodalo 12,2 % mezi LCD a 20,7 mezi plazmami. Meziročně je to nárůst z 6 % a 11,5 %. Všechny tyto výsledky pochopitelně vypovídají nejen o větším zájmu zákazníků o nové technologie, ale také o jejich rozmachu a větší cenové přívětivosti.

Zdroj: TZ LG Electronics