Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Současnost a budoucnost Smart TV podle Samsungu

31.5.2013, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Samsung je největším výrobcem Smart TV na světě a přinesl zajímavé statistiky a předpovědi do budoucna ohledně této technologie. Věděli jste např. o tom, že 65% uživatelů tvrdí, že se více naučili z televize než vyučováním ve škole?
Největším výrobcem Smart TV na světě je společnost Samsung. Ta provedla výzkum a přinesla zajímavé statistiky i výhledy do budoucna. Podle tohoto výzkumu stráví průměrný člověk u televize 2,7 hodiny denně a celkově ji sleduje o 16 % více lidí než před rokem. 10 % všech záznamů je sledování přes time shift (opožděné přehrávání).





65 % lidí ve Spojeném království dále sdělilo, že se přes televizi naučili více než ve škole, zejména co se týče různých domácích oprav, prací a vaření. Samsung dále tvrdí, že Smart TV vyvolává až 2,5× větší zájem o koupi inzerovaných produktů a do konce roku 2014 očekává, že jeden ze čtyř diváků bude nakupovat pomocí televize. 55 % uživatelů připojilo svou Smart TV k internetu a nejvíce se sleduje fotbal, dokumentární pořady a zprávy.




klikněte pro zvětšení


Téměř jedna pětina lidí (19 %) uvedla, že se raději podívají na film doma, než by měli jít do kina a zhruba desetina lidí preferuje sledování sportu v televizi než naživo. Od dalších generací Smart TV se očekává ve 45 % větší interaktivita, v 17 % automatická volba programu, který by mohl diváka zajímat, 25 % očekává větší personalizaci nebo např. v 15 % ovládání pomocí gest.

Zdroj: www.thedrum.com, www.worldtvpc.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.