Samsung UE46F7000: televize, co vás vidí

7.8.2013, Pavel Kovač, recenze
V nedávné době jsme měli v redakci televizi Sony, jež na nás zapůsobila. Tentokrát se podíváme na bratříčka v podobě Samsungu, který je ovšem výrazně levnější a nabízí atraktivní design. Jaký je pod povrchem?

Pozorovací úhly

Protože jde o VA technologii a lesklou obrazovku, tak se musíme připravit na jisté nepříjemnosti. Tou první jsou samozřejmě odlesky, další je barevný posun a ztráta kontrastu. To jsou jednoduše řečeno obecné vlastnosti všech VA panelů. Sice již urazily slušně dlouhou cestu a oproti tomu, jaké měly pozorovací úhly tak před pěti lety, je to nebe a dudy, ale stále na IPS panely nemají.

Při pohledu z boku si všimnete hlavně posunů v barvách, které jsou opravdu razantní. Nejvíce to je vidět na pleťových odstínech, a právě ty jsou na televizi hodně důležité.

Rozložení kontrastu

Protože jde o VA technologii, tak je kontrast více než nadprůměrný. U televize to je jedna z nejdůležitějších vlastností, protože dynamika obrazu je jedním slovem perfektní. Samotné rozložení kontrastu je také velmi dobré. Nikde nedochází k výrazným poklesům. Nedávno testovaná Sony KDL-46W905A na tom ovšem byla trošku lépe. Kontrast byl o cca 800 vyšší a na obraze to bylo i znát. Je to škoda, protože je docela dost možné, že obě televize používají stejný nebo obdobný panel.

Sony KDL-46W905A kontrast při maximální jasu

Stabilita kontrastu je dnes obvykle více než dobrá. Pokud nebudete v menu regulovat položku Jas, ale pouze Podsvícení, tak bude kontrast stále prakticky stejný.

Sony KDL-46W905A stabilita kontrastu

Průběh jasu

Opravdu velké překvapení se událo při regulaci jasu. Minimální jas je krásných 21 cd/m2. Maximální je pak 385 cd/m2. To je tak velká regulace, že bych si ji dovolil prohlásit za perfektní. V podstatě nelze co vytknout. Ve tmě si jas snížíte až na samotné dno a za dne vám 380 cd/m2 pomůže překonat sluneční paprsky. A přece jen je tu jedna výtka. Při minimálním (pouze při něm) docházelo k drobnému blikání obrazu. Nešlo ovšem o blikání, co by bylo způsobené samotným PWM. Obraz zkrátka každou cca vteřinu a půl na mžik zvýšil jas. Vidět to je hlavně periferním viděním a při statickém obraze. Ve výsledku si toho tedy valná většina uživatelů vůbec nevšimne, protože ve filmech to není téměř vidět.

Sony KDL-46W905A průběh jasu

Podsvícení

Podsvícení je u televizí vždy trošku problém. Plocha je velká a rozvést světlo do všech koutů a rohů dá doslova fušku. Stále se nabízí srovnání se sice dražší Sony KDL-46W905A, ale jinak více než podobnou televizí. Tentokrát je podsvícení podstatně jiné. Sice nemá tak velké propady na okrajích, ale zase je celkově daleko více zvlněné. Ve výsledku tedy pro oko působí daleko horším dojmem.

Sony KDL-46W905A podsvícení 3D graf

Sony KDL-46W905A podsvícení 2D graf

Jakmile se podíváme na podsvícení v řeči čísel, tak je asi všem jasné, že to opravdu tak růžové nebude.