Philips 42PFL8404H: s Ambilight na filmy

28.1.2010, Martin Kuchař, recenze
Televizory s technologií Ambilight slibují unikátní filmový zážitek, který přináší rozšířená osvícená plocha za obrazovkou. Moderní design a značka ale nejsou všechno. Pojďme se společně v dnešní recenzi přesvědčit, jak si vede konkrétně tento model.
Barevný gamut zde testujeme spíše ze zvyku a kvůli vzájemnému porovnání jednotlivých televizorů. Dnes testovaný kousek zcela jistě nedopadl špatně a výsledné hodnoty jsou stále daleko za parametry, kterých může dosahovat běžné komprimované digitální vysílání. Nedostatků byste si mohli všimnout pouze při sledování Blu-Ray disků v nejvyšší možné kvalitě, kde ale bude také stěží dosáhnuto takto velkého barevného rozsahu.

Interpolace

Logo stanice ČT 24 dopadlo až překvapivě dobře. Ve srovnání s nedávno testovanými televizory je docela ostré a nejsou na něm příliš viditelné artefakty. Především část s aktuálním časem vypadá velmi ostře (na interpolovaný obraz) a ostatní sekce jsou také v pořádku. Snad bychom měli výtku pouze k nápisu „Svět“, kde je po hranách lehce patrný vliv artefaktů – písmo zbytečně rozmazávají a roztahují.

Proti obrazci stanice Nova HD nemáme tradičně co namítat. Velmi ostré hrany, jasná struktura, drobné detaily apod. jsou přesně to, co u HD vysílání hledáme. Všimněte si, že i na samotném písmu jsou jasně patrné jednotlivé pixely, což pouze dokazuje, jak je logo ve skutečnosti ostré a čisté. Kéž bychom byli o několik let popředu a nemuseli se SD rozlišením vůbec zabývat. Takováto čistota HD obrazu je totiž velmi návyková.

Bohužel SD rozlišení zde vypadá samozřejmě o něco hůře. Hrany jsou lehce rozmazané a podél nich lze nalézt artefakty způsobené kompresí. Nejedná se o žádnou tragédii a ve srovnání s některými nedávno testovanými televizory zde můžete vidět slušný výsledek, ale i přesto nemůžeme toto logo pochválit. Interpolace je u televizorů stále na poměrné nízké úrovni.

Spotřeba

Snižováním jasu můžete běžně dosáhnout velmi zásadního snížení spotřeby celého televizoru. V testech jsme zjistili, že spotřeba při maximálním jasu sice přesahuje hodnotu udávanou výrobcem (146 W), ale stále se drží na hladině pod 190 W, což je přijatelná hodnota. Se snižováním jasu spotřeba klesá v ne zcela lineárním průběhu, až se zastaví na hodnotě 80,7 W, což odpovídá jasu na hodnotě 0. Důležitá StandBy spotřeba dosahuje hodnoty 0,6 W.