MSI D310 - Digitální televize v kapse

26.3.2007, Michal Učeň, recenze
V ČR se sice s pojmem digitální televize setkáváme celkem často, ale co se týče domácích přijímačů signálu zůstáváme ještě ve většině případů u těch analogových. Výrobci na nás už ale chrlí dostatek produktů s podporou digitální televize a jako novinky jsou také uváděny kapesní přijímače. Mezi ty, které u nás už lze sehnat, patří také MSI D310, jež přijímá televizní i rádiové vysílání v digitální podobě a navíc díky slotu na SD/MMC karty nechybí přehrávání videa a hudby.
Kapesní přijímač televizního vysílání je u nás obecně raritou, kterou bychom u běžných uživatelů velice těžko hledali. S příchodem digitálního vysílání a přechodu na digitální televize je možné, že v tomto odvětví dojde k rozmachu, zejména díky výrobcům, kteří se jistě budou snažit vměstnat tuto funkci do nejrůznějších přehrávačů. To je sice blízká budoucnost, nikoli však realita a tak se na trh prozatím dostávají první přehrávače, které sice díky kvalitě signálu nemají přílišného využití, ale i přesto ukazují, jak pohodlně je možné sledovat televizi na cestách nebo tam, kde prostě nemáte k dispozici televizor.

MSI známe spíše jako výrobce počítačových komponent, nicméně se již dříve začal zajímat o mp3 přehrávače a tak měl k novému produktu docela blízko. Jeho přijímač DVB-T signálu s názvem D310 se u nás už začal prodávat a je tak jednou z prvních společností, které v tomto směru oslovily české zákazníky. Pojďme se tedy podívat, jak se jim první produkt povedl a zda-li má nějakou naději se na českém trhu uchytit.

Jako první se podíváme na balení. To je podle vzoru mp3 přehrávačů co nejnápadnější a výrobce tak zvolil netradiční papírovou krabici s pětiúhelníkovým půdorysem. Ta má na horní straně víko s pojistkou na suchý zip, přičemž po odklopení se objeví výplň z průhledného plastu, v něm ukrytý přístroj a vedle něj sluchátka. Výztuž je dostatečně silná a ochrání všechny součásti před poškozením při přepravě. Pod přístrojem jsou ještě umístěny další doplňky a kabely, které jsou k zařízení potřeba.

V balení naleznete kromě přístroje také nabíječku do elektrické sítě, externí pasivní anténu, dálkové ovládání, špuntová sluchátka, AV kabel, redukci na anténu, obal na přenášení, šňůrku na ruku a uživatelskou příručku. Prakticky mi nic nechybělo, až na paměťovou kartu, která je potřeba pro přehrávání vlastních filmů a hudby, protože přístroj nemá prakticky žádnou využitelnou interní paměť. Vzhledem k zaměření přístroje se to však dalo očekávat a tak se musíme uchýlit k zakoupení karty zvlášť, dnešní ceny už ostatně nejsou zas tak vysoké.

Přiložená sluchátka s výkonem 10mW mají rozpětí frekvence od 20 do 20 K Hz, kvalita reprodukce je dostačující na sledování televize, poslech rádia i vlastní hudby. Výsledky sice nejsou dokonalé, na běžný poslech ale postačí bez problémů.

Dálkové ovládání je šikovným pomocníkem, idkyž se na první pohled zdá, že to u osobního přijímače není potřeba. Na zařízení totiž najdete pouze pár tlačítek, takže rozšířené možnosti a jednoduché ovládání pomocí ovladače přijde vhod. Na následující fotografii asi hravě poznáte většinu funkcí tlačítek, nicméně pro úplnost dodám, že tlačítko se dvěma šipkami slouží na přeskočení na poslední zvolený kanál, ikonka panáčka napravo od něj charakterizuje změnu jazyka vysílání a dole jsou ještě tlačítka TTX s funkcí teletextu a EPG pro níže zmíněný Electronic Program Guide.

Dálkové ovládání obsahuje atypickou baterii, která je umístěna na spodní hraně ve vysouvací liště. Pravděpodobně ji lze sehnat v běžných obchodech a její výdrž by měla být dostatečně dlouhá.

Ochranné pouzdro neodpovídalo mým představám, protože je tvořené z látkového materiálu, který se pravděpodobně časem rychle opotřebuje. Špatně je také řešeno zapojení sluchátek při poslechu hudby, protože je zdířka na jack schována pod obalem a tak se musí přístroj otočit. Co se týká bezpečnosti přístroje, proti škrábancům a lehčím pádům je chráněn dostatečně.

V balení je dodáváno i poutko, které se uchytí na jednom z rohů. K provlečení si připravte nějakou pomůcku, zlehka to moc nejde.

Externí anténa je v našich podmínkách velmi důležitá. Bez ní by byl přehrávač prakticky nepoužitelný, protože interní anténa je velmi slabá a chytit na ni digitální vysílání je u nás téměř nemožné.

Výrobce přiložil i AV kabel na propojení s televizí a redukci na velkou externí anténu.