Mascom MC550T: levný DVB-T přijímač/rekordér a přehrávač

19.7.2011, Tomáš Ligmajer, recenze
V internetových diskuzích hojně chválený, především díky kvalitním funkcím a příznivé ceně – tak se dá charakterizovat poměrně malý DVB-T přijímač od společnosti Mascom, jenž se mi dostal do rukou, a v dnešním testu se mu budeme věnovat. Je vážně tak dobrý?
Čas od zapnutí přijímače po naběhnutí obrazu je velmi krátký (maximálně 3 sekundy), ani přepínání mezi jednotlivými programy netrvá příliš dlouho (maximálně 2 sekundy, ale spíše méně). Po přepnutí kanálu nebo po stisknutí tlačítka INFO se ve spodní části obrazovky objeví informační lišta, kde můžeme najít číslo předvolby, její název a informace o aktuálním a následujícím pořadu. Doba jejího zobrazení se nastavuje v OSD menu.

Informační lišta obsahuje několik základních informací o vysílaném pořadu.

Zde je vidět, že grafika OSD menu se v případě výstupního obrazu v poměru stran 16:9 nepřirozeně roztáhne (zatímco širokoúhlý obraz na pozadí je v pořádku), naštěstí to nemá vliv na srozumitelnost a ovladatelnost nabídek.

Po druhém stisku tlačítka INFO se zobrazí okno podrobných informací o pořadu, dostupných díky funkci EPG.

Další stisknutí tlačítka INFO vyvolá zobrazení podrobných informací o vysílacích parametrech programu. Tlačítkem EXIT se okna zavřou.

Přepínání programů je standardní, tlačítkem OK vyvoláme seznam všech dostupných předvoleb a směrovými tlačítky zvolíme požadovaný program, volba se opět potvrdí tlačítkem OK. Pokud známe číslo předvolby, lze využít numerických tlačítek na ovladači. Přepínání mezi televizním a rozhlasovým vysíláním se provádí tlačítkem TV/RADIO, zobrazení informací a přepínání programů je pak stejné jako u televizních předvoleb.

Klasický seznam předvoleb.

Seznam předvoleb můžeme samozřejmě upravovat, v OSD menu zvolíme ikonu TV a položku TV programy. Jednotlivé programy lze sdružovat do skupin oblíbených programů (známá funkce FAV), na výběr je až 8 skupin. Nechybí ani funkce zámek, editace, přesun a třídění předvoleb (třídit lze jak v abecedním pořádku, tak podle placených a volných předvoleb) nebo úplné vymazání.

Editace programu: kromě možnosti změnit jméno vidíme i další parametry.

Virtuální klávesnice se ovládá pomocí DO a je podobná té na mobilu.

Dalším pomocníkem při sledování televize je tlačítko RECALL, po jeho stisknutí se přijímač přepne z aktuálně sledovaného k předchozímu sledovanému kanálu. To oceníte především, pokud nemáte rádi reklamy a přepínáte na jiný program. Tlačítko SUBTITLE umožňuje volbu titulků, pokud jsou aktuálně vysílané. Obecně titulky se u tohoto přijímače zobrazují správně a není s nimi žádný problém.

Tlačítko AUDIO, přepíná zvukový kanál a mód (stereo, levý/pravý kanál).

Stiskem tlačítka EPG vyvoláme elektronického programového průvodce. Ten je rozdělen do tří hlavních částí, mezi kterými se přepínáme pomocí směrových tlačítek. Levá část obrazovky patří seznamu stanic, najednou se zobrazuje až devět položek. Vpravo je seznam pořadů zobrazující maximálně pět záznamů a informace o datu spolu s obrazem (náhledovým oknem) označeného programu. Ovládání je trošku komplikované, ale časem si na to lze zvyknout. Stiskem červeného tlačítka nastavujeme časovač pro vybraný pořad.

Elektronický programový průvodce a jeho rozložení na obrazovce.

EPG perfektně zobrazuje české znaky, rezervací vyvoláme okno časovače.

Posledním zdrojem informací je teletext, detekce je automatická a k dispozici je český jazyk. Umožňuje také zobrazení skrytých titulků. České znaky a diakritiku zobrazuje správně, nezaznamenal jsem žádný problém.

S českými teletextovými znaky není žádný problém.

I když jsou háčky a čárky nad písmeny na fotkách málo zřetelné, zobrazují se správně tam, kde mají být.

Skryté titulky vypadají také v pořádku.