LG 47SL9000: TV bez vystouplého rámu

25.1.2010, Martin Kuchař, recenze
Mohutná reklama propaguje tento televizor jako historicky první kousek, který nemá kolem obrazovky žádný vystouplý rám. Tenké provedení spolu s LED podsvícením navíc napovídá, že se jedná o zajímavý kousek. Pojďme se tedy na něj společně podívat.
Velmi široký gamut je dán použitím LED podsvícení. Ta umožňuje rozšířit použitelné barevné spektrum o nějaké kousky na všech stranách. Nabízí se ale spíše otázka, zda je zrovna tento boj mezi výrobci tím správným – alespoň z pohledu televizorů totiž není tato oblast zcela zásadní, neboť se nepředpokládá, že na podobných panelech bude profesionál upravovat fotografie apod. Spokojme se tedy s tím, že na televizor zde máme velmi slušný výsledek, který ale ve finále obraz příliš nezlepší.

Interpolace

Jako minule zde máme ne zrovna zvládnutou interpolaci SD rozlišení. Sami můžete vidět značně rozmazané obrysy všech písmen i číslic, i když je fotografie jako taková opravdu velmi ostrá. Na druhou stranu je ale dobře, že zde nedochází k velmi běžnému jevu v podobě zvýraznění kompresních artefaktů, které obraz degradují daleko více, než samotné neostré hrany.

Logo televize Nova v SD rozlišení vypadá obvykle o něco hůře, než logo stanice ČT 24 a je tomu stejně i v dnešním případě. Hrany jsou rozmazány stejně, jako je tomu v předchozím případě, ale přidává se nám zde i zvýraznění artefaktů, které jsme u loga ČT 24 neviděli. Je tedy vidět, že záleží především na obrazu jako takovém, jak bude interpolován a k jak velké degradaci kvality dojde.

Logo ve vysokém rozlišení vypadá tradičně velmi hezky (drobné světlé tečky byly součástí obrazu – vodní hladina). Jsou vidět všechny drobné detaily a logo je až lehce zubaté, jak je ostré. Z těchto fotografií byste si měli udělat představu, jakých kvalit bude dosahovat běžné televizní vysílání, až dojde k jeho masivnímu rozmachu – rozhodně se máme na co těšit, i když v některých žánrech není takto kvalitní obraz zrovna vítaný (o tom ale až někdy příště).

Regulace jasu

V dnešním případě je jas regulován skrze LED diody, které problikávají s frekvencí 116 Hz. Tato hodnota by se ale neměla přímo srovnávat s blikáním katody, neboť LED produkuje světlo zcela odlišným způsobem a hlavně jich je po stranách opravdu pěkná kupa (katod bývá zpravidla několik málo kusů). V animaci můžete vidět průběh blikání při plném, polovičním a minimálním podsvícení.

Spotřeba

Standardní měření spotřeby jsme nemohli vynechat ani dnes. Jak můžete sami vidět, televizor dosahuje perfektních výsledků, které zcela odpovídají úsporným vlastnostem LED podsvícení. Při maximálním jasu si přístroj odebírá pouhých 164 W, což je z pohledu opravdu velké 47‘‘ úhlopříčky skvělý výsledek. Hodnota pak prakticky lineárně klesá přímo úměrně s jasem a ve StandBy režimu se zastaví na pěkných 0,3 W.