BenQ MW663: ideální do každé domácnosti?

20.11.2013, Pavel Kovač, recenze
Chcete si užít kino i doma? LCD televize vám svou velikostí nestačí a LED projektory stále nemají tak velký výkon? V tom případě máte jedinou možnost. Klasický projektor s lampou a DLP technologií.

Principiálně mají odezvu DLP projektory kolem 0,1 ms. Tudíž zcela pro oko neviditelnou. Vychází to z technologie a v podstatě není třeba odezvu vůbec měřit. Zhruba takto vypadá odezva u projektoru se 120 Hz. Prakticky neměřitelná.

Zachycení průběhu 0-255-0 (20 ms na dílek)

Inputlag

Co je ovšem potřeba ověřit, je inputlag. Ten prostě projektory mohou mít a často také mají. Bohužel to je případ dnešního kousku. Projektoru trvá 40 ms, než obraz zpracuje. Pro hry to značí jisté nepříjemnosti.

Hlučnost

Příjemné překvapení. Ostatně není to poprvé, co jsem byl příjemně překvapen u dnešního projektoru. Ano, hluk patří mezi ty nižší, a to i na nejvyšší jas. Je to dáno hlavně relativně velkým ventilátorem, který chladí lampu a elektroniku. Samozřejmě pokud si pustíte nějaký romantický film, kde není tolik zvuků resp. obvykle není nikterak nahlas, projektor uslyšíte. V běžném provozu onen hluk však velmi brzo "vytěsníte" a přestanete jej vnímat. Celkově patří projektor k těm klidnějším.

Protože jde vesměs o domácí projektor, asi všichni očekáváte tuto pasáž s velkým napětím. Hned na úvod řeknu jediné slůvko: perfektní. V dané cenové relaci se obvykle očekávají nějaké ty neduhy. Nejčastěji to je horší barevné podání. To ovšem dokázal BenQ MW663 dovést téměř k dokonalosti. Přechody jsou hladké, černá je opravdu černá (jak to místnost a plátno dovolí) a hlavně podání plěťové barvy je téměř perfektní. Dovolím si tvrdit, že před BenQ MW663 se dokáže červenat kdejaký IPS monitor. A to je co říci.

Velkým překvapením byl duhový efekt. Tedy spíše jeho absence. U DLP projektorů jsme na něj tak trochu zvyklí a počítáme s ním. U filmů sice není obvykle vidět, ale u textu a titulků již může. BenQ MW663 však prakticky žádný duhový efekt nemá, a to ani při opravdu detailním pohledu. Takže skvělé.

Duhový efekt u DLP (BenQ MW663)

Projektor má také zabudovaný reproduktor. Jeho kvalita je ovšem dost tristní a hravě jej trumfne kdejaký notebook. Takže pokud máte jakoukoli jinou možnost, využijte jí. Projektor nejsou reproduktory. Navíc se občas stane že v reproduktoru lupne při prvním zvuku. Stačí když je nějaký ten čas ticho a pak se ozve zvuk "Windows" a v reproduktoru nejprve lupne.

Hry

U DLP projektorů bývá zvykem 120 Hz. To samozřejmě platí i pro tento model. Díky tomu má podporu pro 3D zobrazení. Je potřeba si ovšem přikoupit brýle. Nebudeme zde ovšem filozofovat nad tím, zda 3D je či není dobré. To je čistě vaše věc. Podíváme se na zobrazení her. Díky prakticky nulové odezvě, technologii DLP a hlavně vysokému kontrastu si užijete hry v plné kráse. Dokonce i barvy jsou více než dobré, a tak ti hráči, kterým záleží na tom, jestli jejich hlavní hrdinka má pleť jako zombie, nebo jako modelka, budou spokojeni. Trochu vadí vyšší inputlag, který je u FPS her docela nepříjemný. Lze si však na něj zvyknout. Trochu je škoda, že projektor nemá režim, kde by vypnul nějaké barevné úpravy a inputlag by tím snížil, resp. zcela eliminoval.

Celkově se hry na projektoru hrají jedna báseň. Myslím, že těžko budete hledat lepší projektor v dané cenové kategorii na hraní her. Dokonce i svítivost resp. možnost hraní za dne je slušná. Samozřejmě by slušelo projektoru rozlišení 1080p, ale to bychom se s cenou vyhoupli již úplně jinam.