Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
8.12.2011, Maximilián Tydor, článek
Jméno TESLA není neznámé pro ty, kdo se narodili před rokem 1980–1990. Toto jméno nesly telefony, televizory, rádia, domácí hi-fi věže. Málokdo však ví, že patří „největšímu objeviteli 20. století“, jenž změnil životy nás všech. Doplněno o 2 nové kapitoly.
Osmnactka18 (1) | 25.7.201615:24
Myslím si, že nebyl mimozemšťan ani necestoval do budoucnosti. Jen si nezanášel hlavu nesmysly a zúročil veškeré schopnosti a inteligenci, kterou dostal. A mezi jeho vynálezy patří věci, které používáme úplně běžně. Podívejte se třeba sem: http:­/­/quantumflux.cz­/genialni­-vedec­-nikola­-tesla­-a­-jeho­-9­-uzasnych­-vynalezu­/ je to tu moc pěkně vypsáno. :)
Odpovědět0  0
Crash point zero | 30.11.201120:49
Mamtu zajimavou teorii o jednou vynalezu co byl ve filmu o nikoly tesly a byl to vynalez ktery dokazal nicit eletrickym napetim mozku cele kilaky uzemi a ten film us neni k dostani ani na netu jsem ho nenasel a to jsem nato dost dobrej na hledani us jsem natom stravil tyden hledani ale jsou tu napsany jen obsahy toho filmu a jedno video jinak ten film jsem videl jen jednou a podle toho co jsem cetl vsechno o teslovy tak klydne by ten vynalez mohl existovat.
Odpovědět0  0
mnxmnx | 3.9.20113:12
Ještě mi chybí zmínka o Teslově automobilu, který měl neuvěřitelný dojezd a nikdo dodnes neví, kde a jak bral energii :­) Snad se jednou dočkáme doby, kdy američané odtajní všechny Teslovy materiály, a najde se člověk, který jim porozumí.. Nebo se už o to pokouší ­- v televizi byl nedávno pořad o jeho spisech, že jsou tak složité, že to chce druhého Teslu k jejich pochopení :)
Odpovědět0  0
m.snapka (1) | 8.9.201113:14
Konec konců na tom nikdy nic složitého nebylo...jen spočítat rezonanční frekvenci...a o určitých věcech platí, že kdo hledá, najde...

Problematikou čerpání volné energie se zabývám již delší čas a můžu tak konstatovat, že Teslův systém pro přijímání volné energie nebyl ten nejdokonalejší, ale někdo s tím začít musel a sám vlastně nechápu, jak některé věci dokázal vymyslet.

http:­/­/free­-energy.webpark.cz­/tesla­/tesla­-car.htm
http:­/­/www.orwa.wbs.cz­/Volna­-energie.html

atd...

Snad někoho motivuju k podrobnému studiu těchto technologií. Pro zajímavost, poslední dokument, který se snažil zmapovat přehled technologií pro získávání volné energie, obsahuje 2300 stran... Nechtějte ale rady ode mne, mi je život milý. Přeji mnoho štěstí.
Odpovědět0  0
SmirickyT (10) | 25.8.20119:52
Co vsechno stalo za vynalezy...
Thomas Alva Edison nema rad Kočky :­( Zaznam z usmrcovani nekterych zvirat, aby ukazal silu SVEHO proudu a vydelal tak miliony dolaru na svych patentech a ve svych elektrarnach, se nam dochovaly na cernobilem filmu. Naprikal poprava slona... Odpocivej v pokoji Topsy.

http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=51BELRdkc5w&feature=related
http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=RkBU3aYsf0Q
Odpovědět0  0
SmirickyT (10) | 25.8.201110:04
Oprava. Aby ukazal nebezpecnost konkurncniho ­" proudu­"...
Odpovědět0  0
snajprik (12) | 28.8.201111:20
Osobne tu popravu slona by som dal povine pozerat prvacikom aby videli aka je elektrina nebespecna a nestrkali prsty do zasuvky, ten slon by tak zachranil zopar tisicom deti zivot.
Odpovědět0  0
touza (1) | 24.8.201122:34
vynikajici clanek, diky
Odpovědět1  0
Substance | 24.8.201115:37
Mne sa páčilo ako Teslu zahral David Bowie. :­-)
Odpovědět0  0
jacerno2 | 24.8.201115:12
Pokládám ho po Albertu Einsteinovi za druhého největšího genia novověku.
Odpovědět2  0
Jezecek | 24.8.201111:48
V clanku je hromada nepravdivych informaci, na vetsinu uz zde nekdo poukazal... Nenechte psat clanky lidi, kteri tomu nerozumi a spokoji se s prvnim odkazem, co jim vyhodi google :­-/
Odpovědět0  1
riman (55) | 8.12.20117:45
Mohl byste prosím napsat, které infornace jsou nepravdivé? Alespoň v bodech?
Odpovědět0  0
shasler (22) | 24.8.20119:27
Díky...
Odpovědět0  0
Hyg | 24.8.20119:07
Při střídavém elektrickém proudu nejde ani tak o nějaké elektrony, ale především o to že se dá snadno zvyšovat nebo snižovat jeho napětí. Edison používal napětí asi 100 V a dalo se s tím svítit maximálně na 2 km, kvůli ztrátám. Teslův systém umožňoval napětí zvýšit u zdroje zvýšit na několik desítek tisíc voltů, přenášet s mnohem menšími ztrátami a u spotřebitele zase snížit. Právě proto jeho střídavý proud zvítězil.

Shodou okolností se historie vrací zpět, pro podmořské kabely pro zásobování elektřinou se dneska používá opět proud stejnosměrný jelikož se ušetří až 40% na ceně kabelu, neboť dneska umíme zvyšovat a snižovat i napětí stejnosměrné.
Odpovědět4  0
Dochy (18) | 24.8.201110:58
Diky za objasneni. Nejak jsem nemohl pochopit, co autor myslel tou casti o ­"presouvani elektronu­", ­"tlustych ss kabelech­", osklivosti, neprehlednosti a nebezpecnosti ­- tyto vlastnosti se nevazi k pouzitemu systemu ­(stridavy X stejnosmerny­). Zde jde o spis o pouzite napeti, prenasene vykony, pouzity material a kvalitu remeslne prace ­(ted jsme samozrejme nekde jinde, nez pred 130 lety­). Pres tyto nepresnosti dekuji za tento clanek.
Odpovědět0  0
Zdenek.Brydl (7) | 24.8.201111:24
Samozřejmě, že přechod z DC na AC má na ztráty při přenosu NEGATIVNÍ vliv. Na pohybu elektronů ­(souvislém, či kmitavém tam a zpět­) vůbec nezáleží ­- při stejném efektivním proudu dochází k identickým tepelným ztrátám. Se střídavým proudem ale přicházejí ztráty elektromagnetickým vyzařováním ­(čím vyšší frekvence tím vyšší­) ­- koneckonců to měl být právě princip onoho bezdrátového přenosu energie.
Výhodou střídavého proudu je ­(mimo eliminace problematických komutátorů v generátorech­) právě snadná transformace na vysoké napětí a zpět, čímž k přenosu stejného výkonu stačil výrazně nižší proud a tedy tenčí kabely s nižšími ztrátami. Při hledání optimální frekvence se hledal kompromis – vyšší frekvence přináší vyšší vyzařovaní, nutnost lepšího vyladění impedance vedení ­(tzv. pupinací­), ale naopak jí stačí menší transformátory ­(s méně závity a menšími jádry­), které mají navíc vyšší účinnost. Evropa ­(a většina světa­) se rozhodla pro 50 Hz, USA a Japonci jedou na 60 Hz. Ale pozor moderní zdroje udělají to, že střídavý proud prvně usměrní ­(a je jim tedy téměř jedno, jestli má 50 nebo 60 Hz­) a pak jej rozkmitají i na více než 20 000 Hz. Tím se dosahuje opravdu výkonných zdrojů s malou velikostí, hmotností a vysokou účinností. Oněch 20 kHz ale neopouští ­(resp. by mělo minimálně opouštět­) šasi zdroje. Jen pro informaci 400W zdroj na 50 Hz by měl mít jádro z železných plechů o rozměrech 20 x 20 cm!!!
Odpovědět1  0
Hyg | 24.8.201112:12
Vyzařování při střídavém proudu samozřejmě existuje, ale je dramatický rozdíl ve vyzařování mezi vedením a anténou. Vedení vyzařuje minimálně a ztráty nejsou nijak veliké.
50­/60 Hz se volilo především kvůli motorům, frekvence sítě přímo určuje rychlost synchronních motorů.
Trafo 400 VA má jádro z železných plechů 53x53 mm, celé trafo je velké 100x110x130 mm a trafo komplet to váží 5 kg, tedy nic takového jako jádro 20x20 cm.
Odpovědět1  0
Zdenek.Brydl (7) | 24.8.201113:07
Juj pravda, zapoměl jsem na odmocninu. Omlouvám se. Šlo mi ale o princip ­- vezměte si do ruky 400W zdroj z PC a ten navíc obsahuje filtry, stabilizaci, chlazení a další elektronicku.

Co se vyzařování týká ­- ano, anténa je otevřené vedení a vyzařuje ­(což je její účel­) zejména kapacitně a řeší se indukční ztráty na přívodu. Naopak vedení je vlastně závit a vyzařuje indukčně, přičemž se řeší kapacitní ztráty mezi vodiči ­(obojí je nežádoucí ­- je tedy jasné že vyzařování vedení oproti anténě není nijak veliké­). Důkazem indukčního charakteru a výše ztrát budiž zimní procházka s přítelkyní pod vedením vysokého napětí ­- dotkněte se lehce konečky prstů, čímž vytvoříte závit prst ­- ruka ­- tělo ­- noha ­- sníh ­- noha ­- tělo ­- ruka ­- prst a ucítíte... V každém případě pro minimalizaci ztrát je nutné, aby impedance vedení ­/ antény měla pouze reálnou hodnotu ­(komplexní složka byla nulová­), což se dá jinak říci, aby fázový posun fí byl 0, resp účiník cos­(fí­) = 1. Nároky na pupinaci v USA jsou mnohem vyšší než u nás a s frekvencí výše je to ještě horší. S pupinací pak souvisí další ztráty na vedení...
Jestli mi nevěříte, zeptejte se distribučních společností, kolik energie ­"na vedení­" zůstává! Tuším, že budete hodně překvapen...

Rozhodně nemohu souhlasit s tím, že by se frekvence volila kvůli motorům. Ano rychlost otáček synchronních motorů ­(jak název napovídá­) je přímo dána frekvencí ­(dokonce i rychlost asynchronních motorů úzce souvisí s frekvencí, kde tzv. skluz je dán zátěží a opět se hledá kompromis pro optimální skluz s ohledem na účinnost­). Co je ale dúležité vědět ­- u motorů, stačí dát místo tří cívek šest a otáčky jsou rázem poloviční. Díky možnosti násobení počtu cívek nás opravdu motory neomezují jít s frekvencí nahoru. Co je ale důležité ­- s 3 000 ot­/min se stejně nedá nic moc dělat, jen je zpřevodovat na mnohem nižší užitečné otáčky ­(snad akorát sekat trávu a té je putna, jestli to má 3000, 3600 nebo třeba 5000, jde ji pouze o lineární rychlost a ta jaksi souvisí s délkou ramena­). U motoru tedy prakticky vždy najdete převody na užitečnou rychlost.
Spíše by se dalo souhlasit s výrokem, že frekvence je dána rychlostí otáček generátorů, které je prostě obtížné roztočit rychleji a trik se změnou počtu cívek zde jaksi funguje opačně ­- výslednou frekvenci snižuje­).
Tyto mechanické záležitosti ale nestanovují frekvenci přesně, omezují nám pouze rámec ­- kdybychom chtěli 1 kHz, pak by to znamenalo 60 000 ot­/min. a to se každý větší rotor rozletí...

Hlavním kriteriem je opravdu minimum součtu ztrát na transformaci a vedení. Amerika byla s elektrifikácí napřed a to ještě nebyly ztráty vyzařováním tak zjevné, historicky tedy jedou na vyšší frekvenci, než my.

P.S. Vtip na odlehčení: 60­/50HZ se volilo s ohledem na telůevizní systém NTSC resp. PAL­/SECAM, kde je půsnímkování dáno právě frekvencí sítě :­-)
Odpovědět0  0
Dochy (18) | 24.8.201113:42
Velký až obrovský nesouhlas s ­"vtipem na odlehčení­" ;­-­)
50­/60Hz frekvence sítí byli standardizovány 30­-40 let před tím, než mohli být ovlivněny nějakou televizí ;­-­)
Takže tu máš buď omyl, nebo nevhodnou formulaci...
Odpovědět0  0
Zdenek.Brydl (7) | 24.8.201113:55
Asi jsi nepochopil význam toho slova ­"vtip­". Tím P.S. jsem chtěl pouze posunout uvedený důvod volby frekvence rozvodných sítí podle potřeb motorů dále do extrému... Samozřejmě, že jde o holý nesmysl ­(naopak půlsnímková frekvence byla volena ještě za černobílých systémů podle frekvence rozvodných sítí ­- jinak bychom v zásovce měli 25 resp. 30 Hz a žárovky by na nás nevrle blikaly 50,resp. 60 Hz ­- vzpomínáte na 60 Hz displeje, ne?­)!!! Ale ten vtip na TVFreak ­(narozdíl od předchozí debaty­) aspoň patří.
Odpovědět0  0
Dochy (18) | 24.8.201114:06
OK, sorry, uz i vtipy beru moc vazne :)
Odpovědět0  0
pepe1 | 10.12.201121:54
To mi připomíná vtip: Proč mají elektrárny čtyři komíny? 1fáze, 2fáze, 3fáze a zem....
Odpovědět0  0
Hyg | 24.8.201116:37
Pokud vedení nebo anténa něco vyzařuje, pak je to v obou případech elektromagnetické pole, rozdíl je jenom v míře vyřazování.
Ztráty ve vedení samozřejmě znám, dálkový přenos energie v ČR má ztráty 8 % a je to podstatně míň, než kdyby se používal Edisonův systém stejnosměrného proudu.

S historií frekvencí nesouhlasit můžete, ale to je tak všechno co s tím můžete dělat :­-­) Elektřina se zaváděla historicky jako první do velkých fabrik kde se pomocí elektromotorů nahrazovala pára a frekvence se zvolila tak aby to vyhovovalo konstrukci motorů ve fabrikách a generátorů v elektrárnách, přičemž se experimentovalo asi od 15 do 400 Hz a 50­-60 Hz v trojfázové soustavě bylo zvoleno jako optimální.

Snímkovací frekvence TV nemá s frekvencí sítě žádnou přímou souvislost. Spojitost je jenom nepřímá a to ta, že tvůrci televize zvolili frekvenci stejnou jako je frekvence sítě za účelem aby se rušení z vychylování obrazovek skrylo do stávajícího rušení z elektrické sítě a nezabíralo zbytečně prostor v éteru.
Odpovědět1  1
a211 | 4.9.20117:58
Snimkova frekvence TV ma primou souvislost s frekvenci rozvodne site. Prvni TV vysilani pouzivalo sitovou frekvenci jako synchronizacni signal. Nez se overilo ze se na to neda spolehnout, ale to uz byl system nastaveny...
Odpovědět2  0
Zdenek.Brydl (7) | 24.8.20119:03
Pouze drobné upozornění ­- viz. Ctenar. Název tehdejšího socialistického koncernu není odvozen od jména p. Tesly, ale skutečně se jedná o zkratku slov TEchnika SLAboproudá. Proto ta velká písmena!
Mimo jiné, po revoluci TESLA a.s. vedla mezinárodní spor o svůj název a právě s odkazem na velká písmena => jde o zkratku, nikoliv jméno p. Tesly tento spor vyhrála!
Odpovědět2  0
Hyg | 24.8.20119:09
TEchnicky SLAbá :­-­)
TESLA žila z tzv. reverzního inženýrství komponent propašovaných do ČSSR, dokonce se to v Bratislavě učilo na VŠ.
Odpovědět0  0
drk22 (5) | 24.8.201110:25
Tenhle způsob získávání informací je naprosto běžný u všech společností na světě... Je zcela nesmyslné shazovat tehdy československou Teslu... Nehledě na to že to není pravda. Teslaměla i hafo vlastních patentů. Měli dost problém v tom, že díky embargu museli vymýšlet kdeco.
Odpovědět3  0
Hyg | 24.8.201112:04
Pravda to je, hovořil jsem přímo s bývalými zaměstnanci Tesla, kteří na tom dělali. Uchýlili se k tomu ze zoufalství protože v podmínkách RVHP nebylo myslitelné v elektronice držet krok se světem a tak takhle alespoň drželi stopu. Viz třeba MHB 8080.
Odpovědět0  0
john (5) | 24.8.201122:21
za nasich let se rikalo ­"TEchnickySLAbsi­", ale nebylo to chyba koncernu, ­"zapalene odborniky­" na to, aby drzela krok se svetem mela, ale bohuzel..., pokud by TESLA v 70. letech mela podminky pro rozvoj a nebyla svazana ­"ideologii­", nebyla by na tom v mnoha oblastech vubec, ale vuuubec spatne... ­/ i kdyz je fakt, ze vlastni vyroba digi IO bylo prevazne kopirovani..., ale v analogu... ­/.
Odpovědět1  0
jsmach (2) | 7.9.201120:02
a co polovodiče na safíru, Tesla tuto technologii zvládla jako jedna ze 4 firem, takže Techncky slabá nebyla
Odpovědět0  0
hacik (5) | 24.8.201111:24
Ceska wiki tvrdi o odvodeni nazvu koncernu Tesla nieco ine ­(nizsie je odkaz­). Mohli by ste svoje tvrdenia aj nejako podlozit?
Odpovědět0  0
Zdenek.Brydl (7) | 24.8.201111:57
Materiály z padesátých let už asi nikdo nedohledá. Důkazem existence mezinárodního sporu ale může být přejmenování jednoho z pohrobků původního koncernu, který se jako jeden z mála vrátil k prvotnímu označení Tesla ­- ­"Tesla, akciová společnost­" na ­"TESLA, akciová společnost­" ­- viz. úplný výpis obchodního rejstříku ­(ten bohužel před revoluci nesahá...­) http:­/­/www.justice.cz­/xqw­/xervlet­/insl­/report?sysinf.vypis.CEK=20124&sysinf.vypis.rozsah=uplny&sysinf.@typ=tra­nsformace&sysinf.@strana=report&sysinf.vypis.typ=XHTML&sysinf.vypis.kli­c=073fdab3b8c9ac1d8241ea327e5c371f&sysinf.spis.@oddil=B&sysinf.spis.@vlo­zka=769&sysinf.spis.@soud=M%ECstsk%FDm%20soudem%20v%20Praze&sysinf.pla­tnost=24.08.2011
Odpovědět0  0
Zdenek.Brydl (7) | 24.8.201112:05
Sorry za link. Musíte si vyhledat sami, třeba podle IČ: 00009709 zde: http:­/­/www.justice.cz­/xqw­/xervlet­/insl­/index?sysinf.@typ=or&sysinf.@strana=searchSubject
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (23) | 26.8.20118:30
Kdybych dostal stovku za každý nesmysl ve Wikipedii, jsem milionář. Lidi tam nepíší ověřenou pravdu, ale to, o čem se domívají, že je pravda. Někdy dokonce ideologicky podmíněně lžou.
Odpovědět0  0
Jirka Jirka | 24.8.20118:37
Teď je ale otázkou jestli projekt americké armády HAARP ­(stovky antén na Aljašce umístěné na vojenské základně­), který oficiálně slouží k výzkumu ionosféry skutečně způsobuje zemětřesení a jiné klimatické jevy.
Odpovědět1  1
Hirogen (4) | 24.8.20119:05
1 ­- už před časem jsem četl, že po Teslově smrti většinu jeho poznámek o experimentech zabavilo americké ministerstvo obrany
2 ­- HAARP je skutečně z velké části inspirován Teslovými poznatky
3 ­- ano, oficiálně HAARP slouží k výzkumu. Jen nechápu ­(ironicky­), proč mírový projekt finančně podporuje Letectvo Spojených Států a Naámořnictvo Spojených Států....
4 ­- nikdy nevěřte oficiálním verzím...
Odpovědět1  2
Pavel Matějka (23) | 26.8.20118:33
A ještě míň věřte konspiračním teoriím, z 99% jsou to totální nesmysly. Řečičky o HAARP jsou nesmysly i z hlediska fyzikálního, nemluvě o tom, že se tam pořádají i dny otevřených dveří, takže s utajováním tamních výzkumů to není tak horké, jak konspirativní teoretici tvrdí.

Jenže lidi mají rádí tajemství, no.
Odpovědět1  0
AceRunner | 25.9.20113:18
Kym projekt Manhattan šlo ešte celkom dobre utajiť. Utajiť HAARP v dobe špionažných satelitov je nemožné. Preto to krytie.
Odpovědět0  0
Daniel Dyntar | 24.8.20118:33
Kdo bych chtel vedet vice, DOPORUCUJI tuto knihu :
http:­/­/shop.ben.cz­/cz­/121768­-nikola­-tesla.aspx
Je to opravdu pekne pocteni o tomto vizionari bez ktereho by ve vysledku nebyl ani TV Freak :­)
Jsou tam i odkazy na recenze ...
DD
Odpovědět1  0
Ctenar | 24.8.20118:13
Článek výborný. Chtěl jsem dodat ­(nevím, zda je to pravda­), že jsem ještě v době socialistického budování slyšel, že název českého výrobního podniku není odvozen od jména p. Tesly, ale je to zkratka TEchnika SLAboproudá. ALe co je na tom pravdy nevím...
Odpovědět1  1
Hirogen (4) | 24.8.20119:07
Ano, je pravda, že to byla zkratka. Ale znamenala TEchnicky SLAbé.
(vtip)
Odpovědět1  0
drk22 (5) | 24.8.201110:27
A co má být na nedostatku sebeúcty vtipného?
Odpovědět0  0
hacik (5) | 24.8.201111:19
Neviem, nakolko sa da ceskej wikipedii v tomto verit, ale aspon pre mna vyzera dost vierohodne, ze podnik bol skutocne zalozeny podla mena Nikola Tesla: http:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/Tesla_­(podnik)
Odpovědět0  0
hacik (5) | 24.8.201111:20
Vidim, ze tu nefunguju spravne odkazy, preto davam vyssie uvedeny odkaz na wikipediu v skratenej podobe: http:­/­/goo.gl­/SLp8U
Odpovědět0  0
Zdenek.Brydl (7) | 24.8.201111:30
Ano, původně tomu tak bylo a také názvem byla ­"Tesla­", nikoliv ­"TESLA­". K tomuto drobnému přejmenování ale došlo právě v uváděných padesátých letech... Ani já ale nepamatuji výrobky původní Tesly...
Odpovědět0  0
Lhotsky (1) | 8.12.20119:30
Bohužel se na Wikipedii nedá všemu věřit. Už něco pamatuju a tak si taky pamatuju, že jsem za hlubokého totáče slyšel, že název Tesla je opravdu odvozen od Technika Slaboproudá. To ­"Technicky slabé­" se pak ujalo jako dobrý vtip vyjadřující realitu, i když i Tesle se povedly vyrobit skvělé výrobky ­- např magnetofon Sonet Duo, nebo takový gramofon MC600Q má parametry, kterým se řada dnešních přístrojů nevyrovná ­(mám ho a dodnes šlape jako švýcarské hodinky)
Odpovědět0  0
john (5) | 11.12.20112:47
ja pamatuji jeste lampovy 1­/2 stopovy lampovy magnetofon ­/ jeste pocatkem 70. let jsme na nej nahravali a z hlediska sumu byl lepsi nez nektere pozdejsi vyrobky ­/, pokud by kluci vyvojarsti nebyli vazani ­"rozpoctovymy naklady vs. cilena prodejni cena­", tak by vsechny spickove zahranicni ­"audio­" firmy mely zatracene dobrou konkurenci, bohuzel...­/ navic jim chybely nizkosumove nf tranzistory do predzesilovacu a RVHP by asi dovoz zamitla..., pro domaci ­"bastleni­" se ale daly bezne sehnat na burzach apod. ­/
skoda, ze TESLA nemohla fungovat jako JZD Slusovice.....
Odpovědět0  0
Jsmach1 | 7.9.201119:53
v Rijece v bývalé SFRJ ­(dnešním Chorvatsku­) jsem viděl v 1982 roce semafor vyrobený firmaou Nikola Tesla, Jugoslávci ­(Chorvati­) zřejmě byli ­(možná stále jsou­) na svého rodáka hrdi.
Odpovědět0  0
nagger (3) | 24.8.20117:34
Pěkný článek, snad se zase pár lidí o tomto géniovi dozví :o­)
Kdo chce malý teslův generátor doma, stačí si pořídit plazmovou lampu.

Zbývá jediná nezodpovězené otázka ­- byl Tesla mimozemšťan, nebo se jen při nekterém ze svých pokusů naučil cestovat časem a přinesl věci z budoucnosti ?
Odpovědět2  0
Libor A. (2) | 24.8.20117:27
Kvůli takovým článkům stojí za to žít :­-)
Odpovědět1  0
Uhrov (3) | 24.8.20111:49
Dobré. Díky za náměty k přemýšlení :)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.