Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

LG OLED TV slaví rekordní kvartál. Trhu ovšem nadále vládne Samsung

8.6.2021, Jáchym Šlik, aktualita
Vývoj na trhu s televizemi v 1. čtvrtletí 2021 byl především pro jihokorejské výrobce příznivý. LG prodalo vůbec nejvíce OLED TV v historii. Neohroženou jedničkou zůstává Samsung, který drží třetinový podíl na trhu.
Rok 2021 začal pro trh s televizory velmi nadějně. Podle zprávy analytické společnosti Omdia se mělo v prvním čtvrtletí prodat 51,22 milionů televizí v hodnotě okolo 27,3 miliard amerických dolarů. V případě počtu byl zaznamenán nárůst o 9,9 % proti stejnému období roku 2020, který již byl hlavně v důsledku koronavirové krize velmi silný (proti roku 2019 došlo k meziročnímu zvýšení o skoro 33 %). A jsou to hlavně jihokorejští výrobci, kteří se mohou radovat z úspěchu. V současné době drží společně více než poloviční tržní podíl.
 
 
Začneme firmou LG Electronics, která prodala 792 tisíc OLED TV – jedná se o vůbec nejúspěšnější čtvrtletí v historii pro televizory s tímto typem panelu. Meziročně došlo k více než zdvojnásobení počtu prodaných kusů (116 %). A dařilo se také OLED TV ostatních výrobců, které pochopitelně také využívají panely od divize LG Display (nikdo jiný se jejich sériovou výrobou v současné době nezabývá). V součtu bylo během sledovaného období prodáno 1,19 milionů televizí OLED, což je o 90 % více než vloni. Za celý rok 2021 analytici očekávají 5,8 milionů prodaných televizí s touto technologií, zatímco v roce 2020 to bylo jen 3,5 milionu.
 
1,19 milionů OLED TV z celkových 51,22 milionů prodaných televizí je ovšem stále jen zlomek. Většina prodaných modelů nadále využívá panely LCD. I proto zůstává lídrem na trhu Samsung, který v 1. čtvrtletí 2021 získal 32,9% podíl. S výrazným odstupem následuje LG (19,2 %) a Sony (8 %). Chloubou nabídky Samsungu jsou QLED TV, kterých se v minulém čtvrtletí prodalo 2,68 milionu – meziročně o 74,3 % více. Samsung má tedy našlápnuto překonat hranici 10 milionů prodaných kusů v roce 2021, kterou si stanovil (vlonil prodal 7,8 milionu QLED TV).
 
Kvůli zlevňujícím OLED TV ztrácí Samsung v kategorii modelů prodávaných za 1 000 až 2 000 eur. Naopak pevnou pozici si nadále drží v kategorii nad 2 500 eur, kde se chlubí 46,6% podílem. Ještě více se firmě daří na trhu s televizory o úhlopříčce 80 palců a více, kde podíl v 1. čtvrtletí tohoto roku dosáhl 52,4 %.
 
Zdroj: 4kfilme.de