Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Jak může vypadat luxusní TV od Loewe

26.9.2011, Pavel Zubatý, preview
Jednoduché, minimalistické tvary, skloubení elegantního stylu s kvalitní výbavou i řada revolučních novinek v minulosti... Tak stručně by šlo charakterizovat německého výrobce prémiové domácí zábavní elektroniky Loewe. Ukázalo se tak i na IFA 2011.
Historie společnosti Loewe však nebyla úplně růžová. V polovině 60. let zaměstnávala kolem 5200 zaměstnanců: 3000 pracovalo v Kronachu, 1 500 v Berlíně a dalších 700 v Düsseldorfu. V r. 1963 však umřel Dr. Siegmund Loewe a jeho rodina rozprodala podnik mezi Philips Electronics a několik dalších společností. Po roce vznikla Loewe Opta GmbH se sídlem v Berlíně a pobočkami v Kronachu a Düsseldorfu. Část firmy se v lednu 1965 změnila na IVAG (Internationale Industrie- und Verwaltungs-Aktiengesellschaft, Mezinárodní průmyslová a administrativní akciová společnost). IVAG převzala firemní vývoj, výrobu, prodej a distribuci Loewe. V r. 1970 se obě části sloučily zpět do Loewe Opta GmbH.



Loewe Art 1 (1985).


Tehdy však v SRN končila krize TV průmyslu způsobená čekáním zákazníků na barevné televize, dalším problémem byla dostupnost levných televizorů z Blízkého východu. Loewe se proto zaměřilo na zahraniční trhy, v r. 1967 došlo k prodeji düsseldorfské továrny vyrábějící rádia a s výrobou posledního fonografu r. 1979 došlo k zavření berlínského podniku. Zůstala jen jedna továrna v Kronachu a celkové příjmy klesly ze 400 mil. DEM, které firma vydělala v r. 1973 na 215 mil. DEM z r. 1979. Pak se však situace obrátila, výdělek vzrostl z 207 mil. DEM r. 1980 na 500 mil. DEM r. 1996.



Loewe Spheros (1998) - jeden z prvních plazmových televizorů.


V té době navíc došlo k pikantnímu zjištění: V pol. 80. let vlastnila korporace Philips přes 15 % akcií Loewe, jenže pak tu bylo ještě 5 dalších akciových držitelů napojených na společnost Philips, která tak ve výsledku vlastnila celé Loewe. Porušení protikartelových dohod tak umožnilo Loewe Management GbR nákup 51 % svých akcií. Zbytek pak připadl investiční skupině Technologie-Investitions GmbH & CO KG (TIG) a známé bavorské automobilové společnosti BMW. V r. 1991 pak došlo k finančním potížím a Loewe Management muselo prodat 25,1 % svého podílu společnosti Matsushita Electric Industrial (vlastník značek Panasonic a Technics). Té v r. 1993 připadl i podíl BMW, čímž držela 48 %. V r. 1995 pak Loewe koupilo podíl TIG a vlastnilo tak 51,9 % své společnosti. R. 1997 pak Matsushita prodala místo v Loewe londýnské 3i Group plc.



Televizor Loewe Individual (2005) nabídl vysoce volitelný vzhled.


V té době už Loewe patřilo mezi výrobce špičkové elektroniky a v r. 1997 si v tomto odvětví firma získala 12 % podílu na trhu místo 7 % z r. 1993. Další problémy nastaly v r. 2002 s horší kvalitou LCD a plazmových obrazovek (během dvou let došlo k 90% ztrátám čítajícím přes 50 mil. eur). Reakcí byl plán Taurus. Podle něj měli všichni zaměstnanci souhlasit s dočasným snížením platů. Toto snížení však bylo vyplaceno později s nemalými úroky (např. 50% škrty znamenaly 25% úroky). Součástí bylo i následné dočasné propuštění rovnou 25 % zaměstnanců ze všech pozic v r. 2005 a jejich návrat o dva roky později. V té době navíc došlo k plošným škrtům.



Individual 32 Compose - nejlevnější televizor Loewe na českém trhu.


Během této reorganizace vznikl současný systém výroby prémiových televizorů Loewe, kdy nepodstatné komponenty pocházejí od probouzejícího se draka Číny. Mezi důležité části pak spadá elektronika, reprodukce audio a video nebo třeba ovládání. Tyto klíčové části pochází z Německa. Za zmínku stojí i tehdejší konec CRT obrazovek v přístrojích Loewe. Společnost 3i Group prodala své akcie zpět v r. 2005 a další kapitál získalo Loewe od Sharpu na oplátku za 29% podíl. Rozvoj firmy pak ukázala důvěra londýnské investiční skupiny EQMC s 10% podílem koupeným v červnu 2007.



Loewe Connect (2008) - televizor jako multimediální centrum.


V následujícím roce vyšel televizor Loewe Connect, jenž umožnil připojení dalších zařízení k tomuto multimediálnímu centru. Řada Reference se zas chlubila ultratenkým vzhledem a od r. 2010 patří do stálé nabídky i domácí multimediální centra, která tak doplňují nabídku špičkových televizorů, Blu-ray přehrávačů, DVD rekordérů, HDD rekordérů, reproduktorů i stojanů pro elektroniku... v podstatě celým systémem špičkové domácí zábavní elektroniky. Jedná se přitom o značku s příjmem přes 300 milionů eur, prodejem v 50 zemích světa a s více než 170 oceněními za design.



Relativně nová Loewe Reference.


Téměř 1 000 zaměstnanců pracuje v jediné továrně v Kronachu, z čehož 120 zaměstnanců pracuje ve vývoji a testování. Výhodou podniku takové velikosti je rovněž značná flexibilita ve vývoji i výrobě, viditelná týmová spolupráce nebo možnost rychlého rozhodování... Televizory Loewe se tak dají přirovnat k vozům BMW, jen s menší výrobou – nabízí značnou kvalitu z Bavorska, moderní vzhled a další „laskominy“ za patřičný finanční obnos (cena nejlevnějšího Loewe Individual 32 Compose začíná podle portálu Heureka na 85 201 Kč vč. DPH).