Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Adobe After Effects - Timewarp

24.3.2006, Radek Jahoda, návod
Toto je překlad z help souboru (nápovědy) v programu Adobe After Effects pro efekt Timewarp.
Použití efektu Timewarp

Efekt Timewarp Vám umožňuje přesně kontrolovat řadu parametrů při změně rychlosti přehrávání vrstvy, včetně interpolačních metod, rozmazání pohybu a ořezu zdroje. Efekt Timewarp funguje nezávisle na funkci Frame Blending (Míchání snímků) v panelu časové osy.

1. Zvolte vrtsvu v panelu časové osy nebo panelu Composition.

2. Zadejte Effect > Time > Timewarp.

3. V panelu Effect Controls zvolte interpolační metodu pro Metodu:

Whole Frames – zkopíruje poslední zobrazený snímek
Frame Mix – vytvoří nový snímek interpolací existujících snímků
Pixel Motion – vytvoří nový snímek analyzováním pohybu pixelů v blízkých snímcích a vytvoření vektorů pohybu.
4. Pro Adjust Time By (Upravit čas podle) určete, jestli upravovat podle Speed (rychlosti) nebo Source Frames (zdrojových snímků). Zvolte Speed, pokud chcete úpravu času určovat v procentech (např. 200 nebo 25%). Zvolte Source Frame, pokud chcete úpravu času stanovit určením, který zdrojový snímek se má přehrávat v kterém čase (např. snímek 100 v časově upraveném klipu by měl přehrát snímek 50 původního klipu).

5. Nastavte hodnotu buď pro Speed nebo Source Frame. Pokud používáte Source Frame, stanovte minimálně dva klíčové snímky k časové )právě vrstvy.

6. Pokud používáte Pixel Motion jako svou interpolační metodu, nastavte některý z následujících parametrů Tuning:

Vector Details – určuje, kolik pohybových vektorů se během interpolace vytvoří. Čím více vektorů zvolíte, tím delší bude doba renderování. Hodnota 100 dává 1 vektor na 1 pixel. Pokud máte ve vrstvě rychle se pohybující obraz, bude asi vypadat líp s nižším "vector detail."

Smoothing – tato funkce Vám umožňuje regulovat ostrost obrazu:

• Build from One Image – umožní Vám generovat konečný výstup z nejbližšího jediného snímku v protikladu k nejbližším dvěma snímkům. Výsledkem bude ostřejší obraz, ale trhanější pohyb.
• Correct Luminance Changes – umožní Vám vyrovnat osvětlenost snímků před výpočtem pohybu.
• Filtering – upravuje kvalitu filtrování používaného k vytvoření interpolovaného obrazu.

Poznámka: Režim Extreme Filtering značně prodlužuje dobu renderování. Protože funkce filtrování jen ovlivňuje ostrost konečného obrazu, doporučujeme používání režimu Normal až do doby před konečným renderováním.

Error Threshold – určuje přesnost sladění pixelů mezi snímky. Vyšší hodnota dává méně vektorů pohybu a více promíchávání.
Poznámka: Pokud v obraze pozorujete trhání okrajů, zkuste zvýšit Error Threshold na vyšší hodnotu blending (promíchávání). Pokud má obraz velké zrno, zkuste snížit Error Threshold, tak aby byl nízkoúrovňový pohyb zrna ignorován.

Block Size upravuje velikost bloků používaných k výpočtu vektorů.

Weighting - reguluje poměr červených, zelených a modrých kanálů používaných k analyzování obrazu. Protože je obraz analyzován na základě jasu, může změna váhy kanálu ovlivnit výsledky. Např. nastavení Red Weight (váhy červené barvy) a Green Weight (váhy zelené barvy na 0 znamená, že na pohyb se bude analyzovat jen modrý kanál.

7. K rozmazání pohybu zadejte Enable Motion Blur a pak upravte následující možnosti:

Shutter Control určuje, zda budete chtít nastavit úhel shutter (závěrka, clona???) ručně nebo automaticky přes After Effects.

Shutter Angle nastavuje intenzitu rozmazání pohybu. Úhel Shutter se měří ve stupních, simuluje expozici umožněnou otáčející se Shutter. Úhel Shutter používá stopáž rychlosti snímků k určování simulované expozice. Např. pokud vypíšete 90°(25% z 360°) pro stopáž 24 stop/sek, vytvoří se efektivní expozice 1/96 sekundy (25% z 1/24 sekundy). 1° nedává téměř žádné rozmazání pohybu, zatímco při 720° je rozmazání vysoké. Standardně se úhel shutter nastavuje na 180°.

Shutter Samples upravuje kvalitu rozmazání pohybu. Vyšší hodnota dává hladší rozmazání pohybu.

8. K používání masek se nastavují tyto parametry:

Matte Layer určuje vrstvu, která bude použita jako maska pro definování popředí a pozadí obrázku. Bílé plochy v masce představují popředí, černé pak pozadí a šedá je přechod mezi popředím a pozadím.

Matte Channel určuje barevný kanál, který bude použit jako maska. Možnosti jsou Luminance (osvětlenost), Inverted Luminance (obrácená osvětlenost), Alpha a Inverted Alpha.

Warp Layer umožňuje použít vektory pohybu ze stávající vrstvy do vrstvy vybrané pro Warp Layer. Používání vektoru pohybu z jedné vrstvy do druhé značeně deformuje jeden obraz pohybem z druhého obrazu.

Show – upravuje velikost vrstvy, která má být upravena (mapována) v čase.

9. Pokud obraz obsahuje nechtěné pixely nebo zbytky na okrajích, použijte funkci Source Crop (ořez zdroje) a určete ohraničení obrazu. U ohraničení, které určíte, se pixely budou opakovat tak, aby nezůstaly žádné nechtěné pozůstatky.

Autor: Lada